Τετάρτη 14 Μαρτίου 2012

Ηρ. Ρεράκης: "Ανοιχτή επιστολή προς τον κ. Στ. Γιαγκάζογλου"

Aπό τον Σύνδεσμο Θεολόγων Μακεδονίας - Θράκης  μας κοινοποιήθηκε η παρακάτω "ανοιχτή επιστολή" που απηύθυνε το μέλος του Δ.Σ. του Συνδέσμου, καθηγητής του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας του ΑΠΘ κ. Ηρακλής Ρεράκης προς τον Σύμβουλο Θεολόγων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, Δρ. Στ. Γιαγκάζογλου. Ο κ. Ρεράκης στρέφεται εναντίον του κ. Γιαγκάζογλου, τόσο για το θέμα της συγκρότησης των Ομάδων Εργασίας που εκπόνησαν τα νέα Προγράμματα Σπουδών για το μάθημα των Θρησκευτικών, όσο για τον χαρακτήρα που διαπνέει το μάθημα μέσα από τα νέα Π.Σ. για το "Νέο Σχολείο". Συγκεκριμένα ο κ. Ρεράκης αναφέρει τα ακόλουθα:

«Σύμφωνα με όσα διαβάζουμε, ο κ. Γιαγκάζογλου στη Σύναξη των Θεολόγων των Τρικάλων και της Καρδίτσας, που πραγματοποιήθηκε στα Τρίκαλα στις 08-03-2012, φαίνεται ότι έχασε την ψυχραιμία του, όταν οι συνάδελφοι τού ζητούσαν εξηγήσεις για το γεγονός ότι επέλεξε μόνον τους ημέτερους και μάλιστα αυτούς που εκπροσωπούν μια μόνο θεολογική τάση για να συγκροτήσουν την Ομάδα κατάρτισης των ΠΣ και απέκλεισε όλους τους άλλους, όπως για παράδειγμα την ΠΕΘ και εμένα, απαντώντας με ψεύτικες και φανταστικές ιστορίες.

Συγκεκριμένα, ισχυρίστηκε ενώπιον (90) ενενήντα Θεολόγων ότι με κάλεσε να συμμετέχω στην Ομάδα κατάρτισης των Προγραμμάτων Σπουδών και ότι εγώ αρνήθηκα, επικαλούμενος λόγους αποστάσεως ή μη άμεσης χορηγήσεως των εξόδων μεταφοράς μου!!

Επειδή τα γραπτά μένουν, τον καλώ ή να δημοσιεύσει άμεσα την έγγραφη Πρόσκληση, που ισχυρίζεται ότι μου απέστειλε τότε ή διαφορετικά να ανακαλέσει άμεσα τη συκοφαντική του αναφορά στο πρόσωπό μου. Διαφορετικά θα είναι ένας κοινός ψεύτης και συκοφάντης!

Επιπλέον, όμως, για να μην υπάρχει καμιά αμφιβολία για την αλήθεια του θέματος, βρήκα στο αρχείο του Συνδέσμου, στον οποίο είμαι μέλος, και επαναδημοσιεύω την με αρ. πρωτ 16/14-01-2011 επιστολή του Συνδέσμου Θεολόγων Μακεδονίας Θράκης προς το Υπουργείο Παιδείας, την οποία μάλιστα πρώτος υπογράφω, στο οποίο εκφράζεται η διαμαρτυρία μας για τον επιλεκτικό τρόπο συγκρότησης της ομάδας συγγραφής του ΠΣ και για τον αποκλεισμό ειδικών επιστημόνων με επιστημονική εμπειρία και συγγραφική δράση, προκειμένου να γίνει κάτι σωστό και ολοκληρωμένο.

Διαβάζοντας κανείς αυτήν την επιστολή, αφενός βεβαιώνεται για την συκοφαντική ενέργεια του κ. Γιαγκάζογλου και αφετέρου ότι αν η πρότασή μας είχε εισακουστεί τότε, η θεολογική κρίση που έχει προκύψει σήμερα και ο χωρισμός του θεολογικού σώματος δεν θα υπήρχαν. Ο κ. Γιαγκάζογλου φαίνεται ότι προτιμά τη σύγκρουση, τη διάσπαση και όχι την ενότητα των θεολόγων, διότι διαφορετικά θα επιδίωκε να δημιουργηθεί ένα ΠΣ με τη συναίνεση όλων των τάσεων, των ενώσεων των συνδέσμων των παραρτημάτων των συναδέλφων και όχι μόνον από μια μερίδα ομοϊδεατών του.

Στην πραγματικότητα ο κ. Γιαγκάζογλου, θέλει μεν να εμφανίζεται ως ένθερμος θιασώτης του πλουραλισμού και της διαφορετικότητας, στην πραγματικότητα, όμως, αυτές τις αρχές δεν τις αντέχει. Και βέβαια γνώριζε καλά ότι εγώ και κάποιοι άλλοι, ως διαφορετικοί, δεν ταιριάζαμε σ' αυτά που είχε στο νου του να πραγματοποιήσει σε βάρος του χαρακτήρα και του περιεχομένου του μαθήματος των θρησκευτικών!

Αυτός ήταν ο βασικός λόγος που αποκλειστήκαμε. Διότι, όσον άφορά σε εμένα, εάν με είχε καλέσει ή θα είχα παραιτηθεί, όπως έκανε ο καθηγητής κ. Δεληκωνσταντής και ο πρ. Σχολικός Σύμβουλος κ. Πεπονάκης, αρνούμενος φυσικά, να συμφωνήσω σε ένα προσχεδιασμένο ΠΣ ή αν έμενα, το Πρόγραμμα θα ήταν εντελώς διαφορετικό από παιδαγωγικής πλευράς και φυσικά δεν θα είχε ως βασικό του άξονα ένα πολυθρησκειακό γραμματισμό, βασισμένο σε μια πλασματική πολυπολιτισμικότητα και σε ένα πρωτάκουστο και εκτρωματικό θεολογικό εύρημα, τη Θεολογία της πολυπολιτισμικότητας, ανάδοχος και εισηγητής της οποίας έχει την τιμή να είναι ο κ. Γιαγκάζογλου, διδάκτωρ της ορθόδοξης Δογματικής Θεολογίας!»

Ηρακλής Ρεράκης

Καθηγητής ΑΠΘ

1 σχόλιο:

  1. Με εκπληξη, τουλάχιστον, διαβάζει κάποιος το ως άνω κείμενο. Ξενίζει τωόντι η αποτομία και η σκληρότητα του λόγου ενός πανεπιστημιακού δασκάλου και δη θεολόγου. θα ήταν πράγματι ενδιαφέρον να μας έλεγε ο κ. Ρεράκης για ποιο λόγο θα απείχε δια παραιτήσεως εις περίπτωσιν προσκλήσεώς του - ο Χριστός, αν ενθυμούμαι καλώς, διελέχθη μετά της πορνεύουσας (τότε) και αιρετικής Σαμαρείτιδος - και, πολύ περισσότερο, να μας πει ποιο πρόγραμμα θα αντιπρότεινε ο ίδιος σε μια κοινωνία πολυπολιτισμικότητας - εκτός και αν ζουμε σε καμιά άλλη πραγματικότητα και δεν το έχουμε καταλάβει. Εγκαλεί ταυτόχρονα τον συνάδελφό του ως εισηγητή μιας καινοφανούς αίρεσης, αυτής της θεολογίας της πολυπολιτισμικότητας. Θα ήθελα να του υπενθυμίσω απλώς πως αυτή πάντοτε ήτο η βαθυτέρα ουσία της ορθοδόξου θεολογίας και ποιμαντικής, αρέσκουσα και απαρέσκουσα κατά τον ψυχισμό και τις επιλογές εκάστου. Δυστυχώς, είδαμε για μιαν ακόμη φορά τον επαρχιωτισμό και τον εσωστρεφή χαρακτήρα του θεολογικού λόγου του εν λόγω τμήματος του ΑΠΘ, λόγου μάλλον εσωτερικής κατανάλωσης προς τέρψιν ακοής συντηρητικών και οργανωσιακών λειψάνων του ελλαδικού κράτους.
    Για μια ακόμα φορά κατέστημεν θεατές του πολυπαιγμένου έργου "υπερορθόδοξοι εναντίον οικουμενιστών" και ακροατές ουχί ορθοδόξων ρημάτων ρείθρων αλλά - ας μου συγχωρηθεί η φράσις, δε λέγεται με κακία αλλά επομένη τω πνεύματι του παραπάνω κειμένου - ρεράκειων ρυάκων!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή