Κυριακή 25 Νοεμβρίου 2012

Τα κενά Θεολόγων (ΠΕ01) σ΄ όλη την Ελλάδα - Αμεση κάλυψη των θέσεων ζητά η Συντονιστική Ομάδα Αδιορίστων Θεολόγων



Η Συντονιστική Ομάδα Αδιορίστων Θεολόγων διαμαρτύρεται εντονότατα για τη συνεχιζόμενη υποβάθμιση του μαθήματος των Θρησκευτικών και των θεολόγων εκπαιδευτικών, κλάδου ΠΕ01. 

Το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στις πρώτες προσλήψεις αναπληρωτών θεολόγων στις 12 Νοεμβρίου 2012. Ο αριθμός τους: μόλις δέκα (10)!!! Είναι γνωστό ότι τα κενά ανέρχονταν στα 124, για αυτό και υποστηρίζουμε ακράδαντα ότι ο αριθμός αυτός είναι μηδαμινός και ανίκανος να καλύψει τις τρέχουσες ανάγκες στα σχολεία της χώρας. Επιπροσθέτως, η πλειοψηφία  των συναδέλφων που προσελήφθησαν (οι έξι στους δέκα) κατά την προαναφερθείσα φάση, τοποθετήθηκε σε περιοχές της Πελοποννήσου, παραμερίζοντας έτσι περιοχές με μεγάλες ανάγκες, όπως οι Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, η Κρήτη.
Βασικό επιχείρημα του Υπουργείου για τις πενιχρές προσλήψεις αναπληρωτών θεολόγων ήταν οι ελάχιστες πιστώσεις που διαθέτει. Επιχείρημα το οποίο αποδείχθηκε αβάσιμο αφού με τις δύο τελευταίες φάσεις πρόσληψης αναπληρωτών ξεπεράστηκε κατά πολύ ο αριθμός των πιστώσεων που είχε αναφερθεί. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των πιστώσεων σύμφωνα με το Υπουργείο ήταν 320. Συνολικά όμως, με τις φάσεις της 12ης και 15ης Νοεμβρίου προσελήφθησαν 535 εκπαιδευτικοί.

Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2012

Οι Ενοπλες Δυνάμεις μας υπό τη σκέπη της Παναγιάς


21η ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ: ΗΜΕΡΑ ΔΙΠΛΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ


* Στο πλαίσιο της μεγάλης θεομητορικής εορτής των Εισοδίων της Θεοτόκου τιμώνται σήμερα οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας μας


"...Σήμερα, ημέρα της μεγάλης θεομητορικής γιορτής των Εισοδίων της Θεοτόκου, τιμούμε τις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας μας. Στη μακρά και πολυτάραχη ιστορία του Ελληνισμού, το λαϊκό αίσθημα έχει συνδέσει τις έννοιες και τις αξίες του έθνους και της Ελευθερίας με τη θρησκεία, αναδεικνύοντας έτσι τη διαχρονική σύζευξη των δύο πόλων, της πατρίδας και της Ορθοδοξίας, μια σύζευξη, μια σχέση που ειδικά για μας τους Έλληνες σημαίνει πολλά. Αυτή η παράδοση και η πίστη του λαού μας καθιέρωσε και ως προστάτιδα των Ενόπλων μας Δυνάμεων (Ε.Δ.) την υπεραγία Θεοτόκο, την Παναγία, την Υπέρμαχο Στρατηγό, υπό τη σκέπη της οποίας, οι Ε.Δ. έγραψαν λαμπρές σελίδες ιστορίας και δόξας, υπερασπίζοντας με περίσσευμα ανδρείας και θάρρους τα ιερά και όσια της πατρίδας...".

*  Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στην "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ"

Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2012

Aνοικτή επιστολή διαμαρτυρίας αδιορίστων θεολόγων προς τον υφυπουργό Παιδείας Θεοδ. Παπαθεοδώρου


Το Υπουργείο Παιδείας για ακόμη μία φορά, διά στόματος του κ. Παπαθεοδώρου, πιάνεται «αδιάβαστο» ή συνεχίζει τον εμπαιγμό του εις βάρος μας. Αυτή τη φορά ισχυρίζεται (Αρ. Πρωτ. 138386/ΙΗ ) απαντώντας στην ερώτηση ( με αριθμό 2993/16-10-2012) της κ. Τζάκρη βουλευτή του ΠΑΣΟΚ ότι τα κενά των θεολόγων ανά την επικράτεια είναι μόλις 49. 

Εύλογη η ερώτηση για το πώς προκύπτει αυτό το νούμερο ενώ α) εκατό ( 100) περίπου θεολόγοι συνταξιοδοτήθηκαν φέτος και β) η Συντονιστική Ομάδα των Αδιόριστων Θεολόγων επικοινώνησε με τις περισσότερες Δευτεροβάθμιες της χώρας και τα κενά που συγκεντρώθηκαν είναι τουλάχιστον 124.

 Δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι ο κ. Υφυπουργός μας εμπαίζει, υιοθετούμε καλόπιστα την εκδοχή ότι δεν έχει ενημερωθεί σωστά. Ως Εκπαιδευτικοί και ως Έλληνες Πολίτες ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ από το Υπουργείο Παιδείας να απαντά στις σχετικές ερωτήσεις των βουλευτών αφού πρώτα ενημερωθεί ως οφείλει.

Ζητάμε από το Υπουργείο:

1) Να δώσει τα πραγματικά στοιχεία για τον αριθμό των Αναπληρωτών Θεολόγων του σχολικού έτους 2011-12 (πέρυσι διορίστηκαν 119 αναπληρωτές σε αντίθεση με όσα ισχυρίζεται ο κ. Υπουργός ) όπως επίσης και του σχολικού έτους που διανύουμε 2012-2013.

2) Να προβεί άμεσα σε προσλήψεις αναπληρωτών θεολόγων με βάση τα πραγματικά κενά, τα οποία είναι τουλάχιστον 124 ανά την Ελλάδα.

Κύριοι του Υπουργείου πιστεύουμε ότι θα πράξετε τα δέοντα γιατί και η υπομονή έχει τα όρια της.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΘΕΟΛΟΓΩΝ

e-mail επικοινωνίας: theologoi01@gmail.com

Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2012

Απάντηση στον π. Βασίλειο Γοντικάκη για τις απόψεις του περί του νέου Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά



Παναγιώτης Αρ. Υφαντής, Επ. Καθηγητής Τμήματος Θεολογίας Α.Π.Θ.
Γεώργιος E. Στριλιγκάς, Σχολικοσ Σύμβουλος Θεολόγων
Αθανάσιος Ι. Νευροκοπλής, Θεολόγος Καθηγητής
Μέλη της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για την εκπόνηση
Νέου Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου

 Θεσσαλονίκη-Ηράκλειο, 2.11.2012

 Προς: την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος,
Ιω. Γενναδίου 14, Αθήνα

Μακαριώτατε, Σεβασμιώτατοι,

                προ ημερών είδε το φως της δημοσιότητας[1] επιστολή, με ημερομηνία 25-9/8-10-2012, την οποία απέστειλε στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος ο προηγούμενος της Ι. Μ. Ιβήρων αρχιμ. Βασίλειος Γοντικάκης, προκειμένου να εκφράσει την «έντονη αντίδρασή» του απέναντι στο Νέο Πρόγραμμα Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών για την υποχρεωτική εκπαίδευση. 

Το περιεχόμενο της επιστολής του αγιορείτη γέροντα μας λύπησε βαθιά και γι’ αυτό μαζί με άλλους συναδέλφους (κληρικούς και λαϊκούς από τη Μέση και την Ανώτατη Εκπαίδευση) επιδιώξαμε προσωπική συνάντηση μαζί του. Πράγματι, ο αρχιμανδρίτης Βασίλειος συνάντησε μέλη της συντακτικής επιτροπής του Νέου Προγράμματος Σπουδών, καταρχάς στο Ηράκλειο Κρήτης (αρχικά με δική του πρωτοβουλία, καθώς επίσης και με την προτροπή του Σεβασμιωτάτου Αρχιεπισκόπου Κρήτης κ. Ειρηναίου), στις 24, 25, 26, 27 και 28 Οκτωβρίου, και στη συνέχεια στη Θεσσαλονίκη, την Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2012. Στις συναντήσεις αυτές παρόντες ήσαν κληρικοί και λαϊκοί θεολόγοι, εκπαιδευτικοί που έχουν διδάξει το νέο Πρόγραμμα Σπουδών στα πιλοτικά σχολεία και σχολικοί σύμβουλοι θεολόγων.

Στo στόχαστρο τρίτεκνοι – πολύτεκνοι!


Η κυβέρνηση θεωρεί… φορολογικό τεκμήριο τα παιδιά!!! Οσο περισσότερα, τόσο περισσότεροι οι φόροι!…

(...) η φοροδιαφυγή ζεί και βασιλεύει, καθώς ενώ ευρίσκεται, υποτίθεται, εδώ και χρόνια στο «στόχαστρο» ουδείς πατάει τη «σκανδάλη» με αποτέλεσμα το ύψος της συνολικής φοροδιαφυγής να έχει διογκωθεί  στο αστρονομικό ποσό των 60 δισ. ευρώ (!) και το «μάρμαρο» της οικονομικής κρίσης να (ξανα-) καλούνται να το πληρώσουν – ποιοι άλλοι;…- τα γνωστά υποζύγια, τουτέστιν οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι, στους οποίους με τα νέα μέτρα προστέθηκαν και οι …εφοπλιστικές κοινωνικές τάξεις της τρίτεκνης και πολύτεκνης οικογένειας!..(...)

(...) Και νά΄ μαστε ξανά μπροστά στη (ασάλευτη!) πραγματικότητα του πάτου, με τη κυβέρνηση για να βρεί λεφτά, προκειμένου να καλύψει τις δανειακές υποχρεώσεις και τα δημοσιονομικά ελλείματα της χώρας, να βάζει στο στόχαστρο, ποιούς; Τους τριτέκνους και τους πολυτέκνους, δρομολογώντας τη κατάργηση των οικογενειακών  (τριτεκνικών και πολυτεκνικών) επιδομάτων ενώ, παράλληλα, προωθεί και τη κατάργηση του αφορολογήτου για τα παιδιά, μια κατάργηση που θα επιφέρει σε τριτέκνους και πολυτέκνους νέα, επαχθέστερα σε σχέση με τους άλλους φορολογουμένους, βάρη. (...) Αλήθεια, ποιος θα το περίμενε ότι επί πρωθυπουργίας Αντώνη Σαμαρά – που κάποτε θεωρούσε τη πολυτεκνία ως την «ασφαλέστερη επένδυση για το μέλλον της χώρας» - πως τα …παιδιά θα εθεωρούντο  φορολογικά τεκμήρια;.. Ποιος;…(...)

* Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στους Unitedreporters.gr

΄Εξομολογεῖσθε τῷ Κυρίῳ



(Μια σύγχρονη  μεταγραφή του δοξολογικού 
και κτισιολογικού ρλε’ ψαλμού)

Του Κώστα Νουση

Θεολόγου - Φιλολόγου ΑΠΘ


Αλληλούια·

ΕΞΟΜΟΛΟΓΕΙΣΘΕ τῷ Κυρίῳ, ὅτι ἀγαθός, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ· δοξάστε τον Κύριο, γιατί είναι φύσει Aγαθός και η χρηστότητά Του ακατάληπτη για την ανθρώπινη διάνοια,  αρκούμενη στην πτωχεία της να Τον περιγράφει με το όνομα Αγάπη·

2 ἐξομολογεῖσθε τῷ Θεῷ τῶν θεῶν, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ· δοξάστε τον υπέρθεο μέγα Θεό, που δεν είναι ένας ακόμα μικρός και ψεύτικος θεός σαν τους άλλους, οικούντες σε νοητά ή αισθητά είδωλα, όπου πιστεύουν τα έθνη, αλλά Αυτός που εκτείνει την εξαρχία Του και πάνω σ’ εκείνους·

3 ἐξομολογεῖσθε τῷ Κυρίῳ τῶν κυρίων, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ· δοξάστε τον Ένα και μοναδικό Κύριο, που δεν είναι ακόμα ένας μικρός και ψεύτικος κύριος σαν τους έτερους, ένυλους και ασώματους, όπου καταδυναστεύουν τους ανθρώπους σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης, αλλά Αυτός που έχει το κράτος Του πάνω και σ’ εκείνους·

4 τῷ ποιήσαντι θαυμάσια μεγάλα μόνῳ, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ· δοξάστε τον φοβερό Θεό, που δημιούργησε έργα θαυμαστά σε όγκο και ασύλληπτα σε μέγεθος  χωρίς τη συνδρομή κανενός άλλου·

5 τῷ ποιήσαντι τοὺς οὐρανοὺς ἐν συνέσει, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ· δοξάστε τον αλάθητο Δημιουργό, που ουσιώνει αμεταμέλητα και αμετάκλητα το σύμπαν με την ενυπόστατη συνάναρχη Σοφία Του και με την προσωπική συναΐδια Πνοή Του, απερινοήτως στις ημέτερες νοερές ελαχιστότητες·

6 τῷ στερεώσαντι τὴν γῆν ἐπὶ τῶν ὑδάτων, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ· δοξάστε τον πανσθενουργό άσαρκο Λόγο του Θεού, δι’ ου η συμπαντική έκρηξη γέννησε τη γη που κατοικούμε, και την κρέμασε πάνω στα νερά των ωκεανών·
7 τῷ ποιήσαντι φῶτα μεγάλα μόνῳ, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ· δοξάστε το Τρισήλιο Φως, που κατασκεύασε τους γαλαξίες και τα ουράνια στερεώματα χωρίς τη βοήθεια κανενός·

8 τὸν ἥλιον εἰς ἐξουσίαν τῆς ἡμέρας, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ· δοξάστε τον σαρκωθέντα Ήλιο της Δικαιοσύνης, που ανάπτει τον ήλιο του πλανητικού μας συστήματος να κυβερνάει τη μέρα·

9 τὴν σελήνην καὶ τοὺς ἀστέρας εἰς ἐξουσίαν τῆς νυκτός, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ· δοξάστε την παμπληρούσα Δόξα του Κυρίου, την Τριαδική Μονάδα και Ενική Τριάδα, που έπλασε με τα χέρια Του τη σελήνη και έκτισε (μάλλον κέντησε) όλα τα αστέρια του σύμπαντος να διαφεντεύουν τη νύχτα·
10 τῷ πατάξαντι Αἴγυπτον σὺν τοῖς πρωτοτόκοις αὐτῶν, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ·  δοξάστε τον ειρηνικώς πολεμούντα, απαθώς ζηλούντα και αδιαβλήτως εκδικούντα Κύριο, που κατατρόπωσε τους αρχαίους Αιγύπτιους και συντρίβει τα αρχέτυπά τους μαζί με τα πρωτότοκά τους, τις ανυπόστατες αμαρτίες και φαντασίες·

11 καὶ ἐξαγαγόντι τὸν ᾿Ισραὴλ ἐκ μέσου αὐτῶν, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ· δοξάστε τον Κύριο της ιστορίας, που εισέρχεται σ’ αυτήν και μας εξάγει στη Βασιλεία Του, διά του άκτιστου αρπαγμού της αναστάσιμης ελευθερίας Του, απ’ ανάμεσο των ορατών και αοράτων εχθρών μας, μέσα από την άσβεστη φωτιά του ακοίμητου πυρός, σαν και τότε με τον περιούσιο λαό Του·

12 ἐν χειρὶ κραταιᾷ καὶ ἐν βραχίονι ὑψηλῷ, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ· δοξάστε τον Θεό Πατέρα, που μας λυτρώνει με τον Υιό Του τον Παντοδύναμο και με το Πνεύμα Του το Παντοκρατορικό·

13 τῷ καταδιελόντι τὴν ᾿Ερυθρὰν θάλασσαν εἰς διαιρέσεις, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ· δοξάστε την Πύρινη Πατρική Ρομφαία, που διχοτόμησε τόσο εύκολα τον θάνατο και τον διάβολο, σαν τότε με τα νερά της Ερυθράς·

14 καὶ διαγαγόντι τὸν ᾿Ισραὴλ διὰ μέσου αὐτῆς, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ· δοξάστε τον Θεό του Αβραάμ, του Ισαάκ και του Ιακώβ, που διαπορθμεύει την Εκκλησία Του μέσα από τα πειρασμικά ύδατα του κόσμου, όπως πέρασε μέσα από τη θάλασσα τους αρχαίους Ισραηλίτες·
15 καὶ ἐκτινάξαντι Φαραὼ καὶ τὴν δύναμιν αὐτοῦ εἰς θάλασσαν ᾿Ερυθράν, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ· δοξάστε τη μονοκρατορική υπεράλκιμη παντουργική Δύναμη, που λιχνίζει τον αρχέκακο Φαραώ και τους υποτακτικούς του, όπως διασκόρπισε το αχυροειδές αντίγραφό του και τα στρατεύματά του·

16 τῷ διαγαγόντι τὸν λαὸν αὐτοῦ ἐν τῇ ἐρήμῳ, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ· δοξάστε Αυτόν που είπε ότι είναι η Οδός, πάνω στην οποία μονάχα μπορεί να διέλθει κάποιος την ερημία του αιωνίου μηδενός·

17 τῷ πατάξαντι βασιλεῖς μεγάλους, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ· δοξάστε τον Βασιλέα των επουράνιων ταξιαρχιών, την Τρισυπόστατη Φύση, που δεν υπέστη καμία  ήττα  από επίγειους και καταχθόνιους κοσμοκράτορες·
18 καὶ ἀποκτείναντι βασιλεῖς κραταιούς, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ· δοξάστε την τρίκλιτη ζωαρχική Θεαρχία, που δε διστάζει να οδηγήσει σ’ αφανισμό άρχοντες και δυνατούς αυτού του κόσμου·

19 τὸν Σηὼν βασιλέα τῶν ᾿Αμορραίων, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ· δοξάστε τον πανταχού παρόντα και του παντός όντως όντα Κύριο, που συνθλίβει  κάθε επαιρόμενο ύψωμα στην αδιάπτωτη μοναρχία Του, όπως συνέβη και με τον Αμορραίο δυνάστη·

20 καὶ τὸν ῍Ωγ βασιλέα τῆς Βασάν, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ· δοξάστε τον ακαθαίρετο Κύριο Σαβαώθ, που καθαίρεσε τον Εωσφόρο και τη συνοδεία του, ωσάν και τον τύραννο της Βασάν αργότερα·

21 καὶ δόντι τὴν γῆν αὐτῶν κληρονομίαν, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ· δοξάστε τον υπερόλβιο Πατέρα, την Τρισσοφαή Θεότητα, που κληροδοτεί στα παιδιά Του όχι απλά τους ακένωτους θησαυρούς Του, αλλά και τον ίδιο του τον Εαυτό·

22 κληρονομίαν ᾿Ισραὴλ δούλῳ αὐτοῦ, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ· δοξάστε τον μυστικό Δεσπότη των απάντων, που υπερανυψοί τους δούλους Του με το χάρισμα της υιοθεσίας·

23 ὅτι ἐν τῇ ταπεινώσει ἡμῶν ἐμνήσθη ἡμῶν ὁ Κύριος, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ· δοξάστε τον Ταπεινό Ύψιστο Παντάνακτα, που θεραπεύει τη μηδενίζουσα κτιστότητα των όντων μέσα στην αιώνια μνήμη Του·

24 καὶ ἐλυτρώσατο ἡμᾶς ἐκ τῶν ἐχθρῶν ἡμῶν, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ· δοξάστε τον σωτήρα Θεό, που ερρύσατο ημάς από παντός πονηρού πολεμίου  -  διαβόλου, αμαρτίας, θνητού πρώτου θανάτου και αθάνατου δεύτερου·

25 ὁ διδοὺς τροφὴν πάσῃ σαρκί, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ· δοξάστε τον ζώντα Θεό Λόγο, που χορηγεί στα σύμπαντα αδιαλείπτως το είναι και σε μας τους ανθρώπους το αεί ευ είναι, τη θεοποιούσα σάρκα Του·

26 ΕΞΟΜΟΛΟΓΕΙΣΘΕ τῷ Θεῷ τοῦ οὐρανοῦ, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ· δοξάστε τον ένθρονο στους ουρανούς Τριαδικό Θεό, τον Πατέρα, τον Υιό και το Πανάγιο Πνεύμα, διότι το Έλεος  είναι μέσα στη φύση Του και φτάνει μέχρι τις εσχατιές της αιωνιότητας, ακόμα και στην κόλαση·

αλληλούια.
6/11/2012

"Ο νεοναζιστικός παγανισμός και η ορθόδοξη Εκκλησία"


Το Ίδρυμα ΑΡΤΟΣ ΖΩΗΣ και το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) "Πολιτική Επιστήμη και Κοινωνιολογία" του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του ΕΚΠΑ διοργανώνουν εκδήλωση με θέμα: "Ο νεοναζιστικός παγανισμός και η Ορθόδοξη Εκκλησία". Ομιλητές είναι οι:
Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Ανθιμος.
π. Βασίλειος Θερμός, θεολόγος, ψυχίατρος.
Σταύρος Γιαγκάζογλου, θεολόγος, Σύμβουλος Α΄ του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
Σταύρος Ζουμπουλάκης, πρόεδρος δ.σ. του Ιδρύματος «’Αρτος Ζωής».
* Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, 26 Νοεμβρίου 2012, ώρα 7.00 μ.μ. στο  αμφιθέατρο "Δρακόπουλου", στο κεντρικό κτίριο του Πανεπιστημίου Αθηνών (Προπύλαια), Πανεπιστημίου 30.

Ευχαριστίες της Συντονιστικής των Αδιορίστων Θεολόγων στον πρόεδρο του Πανελλήνιου Θεολογικού Συνδέσμου "ΚΑΙΡΟΣ"


Ο Πρόεδρος του "ΚΑΙΡΟΥ",
Ανδρέας Αργυρόπουλος
Σαν μέλη της Συντονιστικής Ομάδας των Αδιόριστων Θεολόγων θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον Πρόεδρο του Πανελλήνιου Θεολογικού Συνδέσμου ΚΑΙΡΟΣ κύριο Ανδρέα Αργυρόπουλο για την πολυεπίπεδη και ολόψυχη συμπαράστασή του στην αγωνία και στους αγώνες μας τους τελευταίους μήνες – τους μήνες που άλλαξαν άρδην τις ζωές μας, αλλά φοβόμαστε πως αποτελούν απλά την απαρχή για το μαύρο μέλλον που επιφυλάσσει η πολιτεία στις θεολογικές σπουδές και το μάθημα της θρησκευτικής αγωγής.

Πιστεύουμε, χωρίς να θέλουμε να γίνουμε κινδυνολόγοι, πως το ουσιαστικό  διακύβευμα στην άρνηση της πολιτείας να διορίσει νέους θεολόγους και στην επιλογή της να αντιμετωπίζει τα Θρησκευτικά ως Β’ Κατηγορίας μάθημα, δεν είναι μόνο η συντριβή των ζωών μας και των ονείρων μας (όπως και των ονείρων όλων των νέων θεολόγων πια), αλλά, κυρίως, πως πίσω απ’ όλα αυτά κρύβεται η επιθυμία πολλών και συγκεκριμένων κύκλων να «τελειώνουν μια για πάντα με το Μεσαιωνικό μάθημα των Θρησκευτικών».

Δεν θα επιχειρηματολογήσουμε, σ’ αυτή την επιστολή, για την αναγκαιότητα του μαθήματός μας στην ολόπλευρη ανάπτυξη των νέων ανθρώπων που αποτελεί βασικό χρέος της Εκπαίδευσης. Θα πούμε όμως ότι ο κύριος Αργυρόπουλος ήταν από τους ελάχιστους θεολόγους που δεν θεώρησαν τη δίωξή μας ως συντεχνιακή ‘κακομεταχείριση’ από την πλευρά του Κράτους και μας συμπαραστάθηκε πολλαπλά και έμπρακτα - όταν, στην καλύτερη περίπτωση, αυτό  που εισπράτταμε από παντού ήταν μερικά γενικά ευχολόγια.

Με οξυμμένα αντανακλαστικά, με τις εύστοχες παρεμβάσεις του (επίσημες ή μη), με τη συγκροτημένη σκέψη του και τις συμβουλές και κατευθύνσεις του, στάθηκε δίπλα μας από την αρχή του αγώνα μας κι έγινε κοινωνός της αγωνίας μας.

Και μάλιστα όλα αυτά χωρίς καμία ιδιοτέλεια, αλλά και χωρίς κανένα στόμφο. Απλός και ακούραστος συμπαραστάτης μας, όχι απλά σαν Πρόεδρος του "Καιρού" ή σαν Σχολικός Σύμβουλος, αλλά σαν ίσος προς ίσους, σαν συνάδελφος και σαν αδελφός.

Παρακάμπτοντας επισημότητες λοιπόν και λόγια περιττά, όλοι εμείς οι αδιόριστοι θεολόγοι θέλουμε να πούμε ένα απλό, αλλά βαθύ και από ψυχής: Ανδρέα σε ευχαριστούμε!....

 Συντονιστική Ομάδα Αδιόριστων Θεολόγων

Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2012

BIBLICUM: H πρώτη συνάντηση για το ακαδημαϊκό έτος 2012 - 2013


Κατά το ακαδημαϊκό έτος 2012-2013 το Βiblicum του Τομέα Βιβλικής Γραμματείας και Θρησκειολογίας του Τμήματoς Θεολογίας του ΑΠΘ θα έχει ως κεντρικό θεματικό άξονα «Αγία Γραφή και Πολιτισμός».
Η πρώτη συνάντηση θα γίνει τη Δευτέρα 12 Νοεμβρίου στις 19.30 στην αίθουσα συνεδριάσεων του πρώτου ορόφου του κτιρίου της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. Εισηγητής θα είναι ο καθηγητής του Τομέα Βιβλικής Γραμματείας και θρησκειολογίας κ. Μιλτιάδης Κωνσταντίνου με το θέμα: Η Παλαιά Διαθήκη στη λειτουργική τέχνη (υμνογραφία – εικονογραφία)

Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2012

" Η ειρήνη και η δικαιοσύνη του Θεού ως πρότυπο ζωής στη σύγχρονη κοινωνία" - Ημερίδα στην ΑΕΑ Ηρακλείου Κρήτης

 
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ 20 ΧΡΟΝΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΜΕΙΖΟΝΟΣ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΟΝΗΣΟΥ
1992 - 2006: ΑΝΩΤΕΡΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΚΡΗΤΗΣ
2007-2012: ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ,

Η ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ Α.Ε.Α.Η.Κ. ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΙ ΗΜΕΡΙΔΑ 
από 12 -13 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2012
με θέμα: «Η ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
ΩΣ ΠΡΟΤΥΠΟ ΖΩΗΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ»
 
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ
 
ΔΕΥΤΕΡΑ 12 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2012
 
16:30 Προσέλευση Συμμετεχόντων - Συνέδρων
16:45 Απόδοση εκκλησιαστικών ύμνων (Δοξολογία, Μακαρισμοί)
Συντονισμός χορωδίας: κ. Μιχαήλ Στρουμπάκης,
(εκλ.) Επίκουρος Καθηγητής Α.Ε.Α.Η.Κ.

17:00 Χαιρετισμοί
(Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ. κ. Ειρηναίος, Μητροπολίτης Αρκαλοχωρίου
κ. Ανδρέας, Καθηγητής Τμήματος Θεολογίας Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ. Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής της Α.Ε.Α.Η.Κ)
 

17:30 Ομιλία για τα 20 χρόνια από την ίδρυση της Σχολής
πρωτ. Γεώργιος Μαρνέλλος,  τ. Αναπληρωτής Καθηγητής Α. Ε. Α. Η. Κ.
17:50 Απονομή Πτυχίων Αποφοίτων Ακαδημίας
 

*    *    *   *
 
Αναλυτικά το Πρόγραμμα της Ημερίδας έχει ως εξής:




Κυριακή 4 Νοεμβρίου 2012

"ΚΑΙΡΟΣ": "Η αδιοριστία των θεολόγων και οι συνέπειές της"




ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ 
ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
         
                                                                            




Προς τον Αξιότιμο Υπουργό ΥΠΑΙΠΘΑ
κ. Κ . Αρβανιτόπουλο

Κοιν

* Υφυπουργό ΥΠΑΙΠΘΑ
κ. Θ. Παπαθεοδώρου
* Γενικό Γραμματέα ΥΠΑΙΠΘΑ
κ. Αθ. Κυριαζή
* Γενικό Γραμματέα Θρησκευμάτων
κ. Γ. Καλαντζή
* Ειδικό Γραμματέα Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης
κ. Σωτ. Γκλαβά

Η  τρέχουσα κοινωνικο-οικονομική δύσκολη συγκυρία επιβάλλει ασφαλώς περιστολή δαπανών και αυστηρή ιεράρχηση στην κάλυψη των όποιων αναγκών. Πιστεύουμε όμως πως κάποιοι τομείς του δημόσιου βίου [Παιδεία, Υγεία, Πρόνοια] έπρεπε να τύχουν μιας σχετικά προνομιακής μεταχείρισης καθώς καλύπτουν με τις υπηρεσίες ιδιαίτερα ευαίσθητους χώρους παρέχοντας με την ομαλή λειτουργία τους ανεκτίμητες υπηρεσίες στην διατήρηση τόσο της κοινωνικής συνοχής όσο και της ψυχοσυναισθηματικής ισορροπίας  των μελών της ελληνικής κοινωνίας.

Οι συλλογικοί επιστημονικοί φορείς, εκπροσωπώντας ανά ειδικότητα, τα μέλη της μεγάλης εκπαιδευτικής κοινότητας, στην Πρωτοβάθμια και στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση παρακολουθούν με αυξανόμενη ανησυχία, από την αρχή της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, την απουσία ουσιαστικής μέριμνας, ώστε ο χώρος της Παιδείας να εξαιρεθεί από τις δραματικές περικοπές, για να λειτουργήσει όχι μόνο προς όφελος των σημερινών μαθητών αλλά και της«αυριανής»γενιάς πολιτών, αφού η  εκπαίδευση σκοπεύει ολιστικά στην διαμόρφωση του νέου, σε ενεργό και συνειδητό πολίτη.

Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2012

Απαντα Θεολογίας, Ψηφιακό αρχείο


Ἡ «Θεολογία» ε͂ναι ἐπιστημονικὸ περιοδικό, τὸ ὁποῖο ἐκδίδεται ἀπὸ τὴν Ἱερὰ Σύνοδο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Τν «Θεολογία», ́πως καὶ τὸ ἐπίσημο Δελτίο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος «Ἐκκλησία», ́δρυσε ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος Χρυσόστομος Παπαδόπουλος τὸ 1923, σὲ μία ἐξαιρετικὰ δύσκολη περίοδο, ́ταν ἡ Ἑλλάδα προσπαθοῦσε νὰ ἀντιμετωπίσει τὶς συνέπειες τῆς μικρασιατικῆς καταστροφῆς.

Ἡ συμβολὴ τῆς «Θεολογίας» στὴν καλλιέργεια τῆς ἑλληνικῆς ὀρθόδοξης θεολογίας στάθηκε μοναδικὴ καὶ ἐξελίχθηκε ὡς τὸ ἐγκυρότερο ἐπιστημονικὸ περιοδικὸ τῆς ἑλληνικῆς θεολογίας. Στὶς σελίδες της φιλοξένησε ́ρθρα καὶ μελέτες ́χι μόνο ἀκαδημαϊκῶν ἀλλὰ καὶ νέων θεολόγων ̀ ἐπιστημόνων συναφῶν κλάδων καὶ ἐπιστημῶν. Ἡ δυνατότητα μάλιστα ́κδοσης τοῦ περιοδικοῦ ἀνὰ τρίμηνο κράτησε ́χι μόνο ἀμείωτο τὸ ἐνδιαφέρον τῶν ἀναγνωστῶν του ἀπὸ τεῦχος σὲ τεῦχος, ἀλλὰ καὶ τὰ δημοσιεύματά του στὴν πρώτη γραμμὴ τῆς ἐπιστημονικῆς ἐπικαιρότητας. Στή «Θεολογία» δημοσιεύονται πρωτότυπες καὶ ἀνέκδοτες ἐπιστημονικὲς πραγματεῖες, ́ρθρα, δοκίμια καὶ βιβλιοκρισίες, δηλαδή, κείμενα καὶ μελέτες οἱ ὁποῖες ἀναφέρονται στοὺς διάφορους τομεῖς τῆς θεολογικῆς, κυρίως, ἐπιστήμης. Ἡ «Θεολογία», πέραν τῆς ἑλληνικῆς, δημοσιεύει ἐπιστημονικὲς πραγματεῖες καὶ στὴν ἀγγλική, γαλλικὴ ̀ γερμανικὴ γλώσσα. Ἐνῶ κατὰ τὴν προπολεμική της περίοδο ἡ «Θεολογία» ἐξέδιδε τέσσερα τεύχη τῶν ἑκατὸ σελίδων τὸ καθένα, μεταπολεμικὰ τριπλασίασε τὴν ́λη της καὶ κατὰ τὶς τελευταῖες δεκαετίες κάθε ἐτήσιος τόμος της ὑπερβαίνει τὶς χίλιες σελίδες.

Ἀγγίζοντας ́δη τὴν ́νατη δεκαετία παρουσίας του στὰ θεολογικὰ γράμματα, τὸ περιοδικό «Θεολογία» ἀποτελεῖ ́δη πολύτιμη παρακαταθήκη γιὰ τὴν θεολογικὴ ́ρευνα διεθνῶς ἀλλὰ καὶ ἱστορικὴ μαρτυρία γιὰ τὴν ἑλληνικὴ θεολογικὴ ἐπιστήμη. Γιὰ τὸν λόγο αὐτὸ ὁ Κλάδος Ἐκδόσεων τῆς Ἐπικοινωνιακῆς καὶ Μορφωτικῆς Ὑπηρεσίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἀποφάσισαν τὴν ψηφιοποίηση καὶ ἀνάρτηση ́λων τῶν τευχῶν τῆς «Θεολογίας», ́στε νὰ καταστεῖ ́μεση καὶ ἐλεύθερη ἡ πρόσβαση κάθε ἐνδιαφερομένου. Στὸ πεδίο «́παντα Θεολογίας, Ψηφιακὸ Ἀρχεῖο» τῆς ἱστοσελίδας (http://www.ecclesia.gr/greek/press/theologia/index.aspτοῦ περιοδικοῦ «Θεολογία», ὁ ἀναγνώστης μπορεῖ νὰ βρεῖ τράπεζα δεδομένων ἀνὰ ́τος καὶ ἀνὰ τεῦχος, ἀνὰ ́νομα συγγραφέα καὶ ἀνὰ τίτλο μελέτης τὸ ψηφιοποιημένο ὑλικὸ τῆς «Θεολογίας» σὲ ἀρχεῖα τύπου pdf. Ἐφ ̓ ́σον ὁ θεολογικὸς καὶ ἐπιστημονικὸς πλοῦτος τοῦ περιοδικοῦ «Θεολογία» καθίσταται πλέον ἠλεκτρονικὰ θησαυρισμένος καὶ διαδικτυακὰ προσβάσιμος ἀπὸ ́λους τοὺς ἐνδιαφερόμενους ἀναγνῶστες καὶ μελετητές, ἐλπίζουμε ́τι καὶ μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο συμβάλλουμε στὴ σύγχρονη θεολογικὴ καὶ ἱστορικὴ ́ρευνα.