Πνευματικό θησαυρό και καύχημα χαρακτήρισε τον τόμο «Άγιος Δημήτριος Στομίου. Ιστορία – Τέχνη – Ιστορική γεωγραφία του μοναστηριού και της περιοχής των εκβολών του Πηνειού» ο σεβασμιότατος μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιγνάτιος, στην παρουσίαση του βιβλίου στο ξενοδοχείο «Διβάνη». Ο τόμος εκδόθηκε από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Λάρισας σε συνεργασία με τα Γενικά Αρχεία Λάρισας και την 7η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, με επιμέλεια των αρχαιολόγων κ. κ. Στ. Γουλούλη και Σταυρούλας Σδρόλια. Ο τόμος προσφέρεται δωρεάν από την Νομαρχία Λάρισας (τηλ. 2413 - 506268, e-mail: alkal@larissa.gr ). Αναλυτικό ρεπορτάζ, στο ιστολόγιον "Θεολογία και Κοινωνία": http://theology-xaris.blogspot.com/2010/06/blog-post_30.html
RELIGIOUSnet - Larissa Societatis theologorum - העמותה של תיאולוגים Ανεξάρτητο ιστολόγιο ενημερωτικού χαρακτήρα για θέματα Θεολογίας και Εκπαίδευσης. Τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν αποκλειστικά και μόνο τις απόψεις των συντακτών τους.
Τετάρτη 30 Ιουνίου 2010
Δευτέρα 28 Ιουνίου 2010
Μετατάξεις εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις του υπ. Παιδείας
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να μεταταγούν σε διοικητικές θέσεις τόσο της κεντρικής υπηρεσίας, όσο και των περιφερειακών – νομαρχιακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, πρόκειται να εκδώσει οσονούπω το υπ. Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με έγγραφο που απηύθυνε στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της χώρας ο Γεν. Γραμματέας του υπουργείου κ. Βασίλειος Κουλαϊδής.
* Σημειώνεται ότι για τις μετατάξεις εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις του υπουργείου Παιδείας, υπάρχει στον προσφάτως ψηφισθέντα ν. 3848/2010, αρθ. 31, παρ. 5, η (λειτουργούσα ως κίνητρο) διάταξη βάσει της οποίας οι μετατασσόμενοι αυτής της κατηγορίας διατηρούν το μισθολογικό τους καθεστώς, δηλ. δεν χάνουν (όπως ίσχυε μέχρι τώρα) τα (ανερχόμενα περίπου στα 250 – 300 ευρώ το μήνα) καθηγητικά επιδόματα (διδακτικής προετοιμασίας, κλπ.) , αλλά θα τα διατηρούν και ως διοικητικοί.
* Ολόκληρη η εγκύκλιος στο Εκπαιδευτικό Ιστολόγιο: http://eleftherianet.blogspot.com/2010/06/blog-post_28.html
* Σημειώνεται ότι για τις μετατάξεις εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις του υπουργείου Παιδείας, υπάρχει στον προσφάτως ψηφισθέντα ν. 3848/2010, αρθ. 31, παρ. 5, η (λειτουργούσα ως κίνητρο) διάταξη βάσει της οποίας οι μετατασσόμενοι αυτής της κατηγορίας διατηρούν το μισθολογικό τους καθεστώς, δηλ. δεν χάνουν (όπως ίσχυε μέχρι τώρα) τα (ανερχόμενα περίπου στα 250 – 300 ευρώ το μήνα) καθηγητικά επιδόματα (διδακτικής προετοιμασίας, κλπ.) , αλλά θα τα διατηρούν και ως διοικητικοί.
* Ολόκληρη η εγκύκλιος στο Εκπαιδευτικό Ιστολόγιο: http://eleftherianet.blogspot.com/2010/06/blog-post_28.html
Κυριακή 27 Ιουνίου 2010
Ωρα για αλλαγές, τομές, ανατροπές!...
Το πλαίσιο των αλλαγών που προτίθεται να δρολογήσει το υπ. Παιδείας για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) παρουσίασε η υπουργός κ. Αννα Διαμαντοπούλου μιλώντας χθές στην 64η Σύνοδο των Πρυτάνεων στο γειτονικό μας Λιτόχωρο Πιερίας.
* Η κ. Διαμαντούλου αναφερόμενη στις αλλαγές στο χώρο της Παιδείας, τόνισε ότι αυτές απαιτούν τον συνδυασμό δυο βασικών αρετών που περιγράφει ο Πλάτων στον «Πολιτικό», δηλ. την τόλμη και σύνεση, ενώ σε μια γενική της αναφορά για ν' αποκτήσει η χώρα μια προοπτική ελπίδας και ένα μέλλον φωτεινό, υποστήριξε ότι ήλθε η ώρα για βαθιές αλλαγές, για τομές, για ανατροπές... Ολόκληρη η παρέμβαση της κ. Διαμαντοπούλου στο Εκπαιδευτικό Ιστολόγιο Λάρισας: http://eleftherianet.blogspot.com/2010/06/blog-post_27.html
Σάββατο 26 Ιουνίου 2010
Kατατακτήριες για το Ποιμαντικό
Aπό το Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας του ΑΠΘ ανακοινώθηκε η ύλη των μαθημάτων στα οποία θα εξετασθούν οι πτυχιούχοι άλλων τμημάτων και σχολών ΑΕΙ, ΤΕΙ, και λοιπών ανωτέρων σχολών τριετούς και διετούς φοίτησης που επιθυμούν να λάβουν μέρος στις κατατακτήριες εξετάσεις για την εισαγωγή στο Τμήμα, οι οποίες θα διενεργηθούν τον ερχόμενο Δεκέμβριο. Ολόκληρη η ανακοίνωση στο Αmen.gr: http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=2716
Υποχρεωτική η αναγραφή του θρησκεύματος στους τίτλους σπουδών
Tην υποχρεωτικότητα της αναγραφής του θρησκεύματος στους απολυτήριους τίτλους σπουδών επισημαίνει το υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, με έγγραφο που απηύθυνε, μέσω των Διευθύνσεων Β/θμιας Εκπαίδευσης, στα σχολεία όλης της χώρας. Αναλυτικό ρεπορτάζ στο Amen.gr: http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=2715
Πέμπτη 24 Ιουνίου 2010
Το "Νέο Σχολείο" - Οι άξονες και οι κατευθύνσεις
Σημεία ομιλίας της Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου, στην παρουσίαση του βιβλίου της ΠΟΣΔΕΠ «Η Αναβάθμιση του Λυκείου και τα Συστήματα Πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Οι Αναγκαίες Αλλαγές».
· Το «Νέο Σχολείο» ως κομβική μεταρρυθμιστική τομή στο Δημοτικό σχολείο και στο Γυμνάσιο έχει ως αυτονόητη συνέχεια το Νέο Λύκειο.
· Το «Νέο Σχολείο» ως κομβική μεταρρυθμιστική τομή στο Δημοτικό σχολείο και στο Γυμνάσιο έχει ως αυτονόητη συνέχεια το Νέο Λύκειο.
· Περισσότερο ως σύνοψη του γόνιμου προβληματισμού που έχει αναπτυχθεί και ως απολύτως ενδεικτική σκιαγράφηση βασικών παραμέτρων του Νέου Λυκείου, επιτρέψτε μου να απαριθμήσω ορισμένα σημεία – κλειδιά. Η απαρίθμηση αυτή έχει ως μόνο στόχο να δώσει τροφή στη σκέψη για τη διαβούλευση που θα ακολουθήσει και το τονίζω αυτό για να μην υπάρξουν περιττές παρεξηγήσεις.
1. Το πρώτο πεδίο που πρέπει να μας απασχολήσει είναι αυτό της ελληνικής γλώσσας. Ο νέος και η νέα που τελειώνουν το Λύκειο πρέπει να μιλούν, να γράφουν και να σκέπτονται σωστά ελληνικά. Και να το κάνουν αξιοποιώντας τον πλούτο της ελληνικής γλώσσας. Σε αυτή την κατεύθυνση μπορεί να βοηθήσει η ποσοτική (σε επίπεδο διδακτικών ωρών) αλλά και ποιοτική (αλλαγή προγράμματος σπουδών) αναβάθμιση του μαθήματος της νεοελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας, ώστε ο μαθητής να κατακτά σε βάθος τη μητρική του γλώσσα και να τη χρησιμοποιεί σε διαφορετικά επικοινωνιακά πλαίσια.
2. Δεύτερο πεδίο είναι να δώσουμε την ελευθερία επιλογής γνωστικών αντικειμένων από ομάδες μαθημάτων. Αυτό σημαίνει λιγότερα υποχρεωτικά και περισσότερα επιλεγόμενα μαθήματα, κυρίως στην Β και Γ Λυκείου. Η επιλογή έχει ως στόχο την εμβάθυνση στο γνωστικό αντικείμενο και ασφαλώς θα συναρτάται και με την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
3. Τρίτο πεδίο είναι αυτό των ξένων γλωσσών. Αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας για τις ξένες γλώσσες (υποχρεωτικά αγγλικά και δυνατότητα επιλογής μιας δεύτερης γλώσσας), ώστε όλοι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα να αποκτούν γλωσσική επάρκεια στο σχολείο.
4. Τέταρτο πεδίο παρέμβασης είναι η ενεργοποίηση της δημιουργικότητας. Έχουμε ανάγκη από μεθόδους διδασκαλίας που θα μαθαίνουν τον μαθητή πώς να μαθαίνει, πώς να διαχειρίζεται τη γνώση και την πληροφορία που αποκτά, πώς να ερευνά, πώς να αναλύει και να συνθέτει, πώς να πειραματίζεται και να εφαρμόζει μοντέλα.
5. Πέμπτο πεδίο είναι αυτό της απόκτηση συναισθηματικών και κοινωνικών ικανοτήτων. Το Νέο Λύκειο πρέπει να είναι νέο στις νοοτροπίες, στις στάσεις, στις συμπεριφορές. Να εκφράζει τον κόσμο που έρχεται και όχι τα στερεότυπα του παρελθόντος. Οφείλει λοιπόν να επιδιώξει την καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης και της κοινωνικότητας του μαθητή, μέσα από τη βιωματική μάθηση και τις δραστηριότητες που θα αναπτύσσει μέσα στο σχολείο. Είναι σημαντικό ο μαθητής να μάθει να αναγνωρίζει και να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του, να μάθει πώς να παίρνει πρωτοβουλίες, πώς να επικοινωνεί με τους άλλους, πώς να σέβεται το διαφορετικό και να συνυπάρχει μαζί του, πώς να πολιτεύεται, πώς να αποκτά αυτογνωσία και να αυτοβελτιώνεται.
6. Από το Νέο Λύκειο δεν μπορεί να απουσιάζουν οι τέχνες και ο πολιτισμός. Πρέπει να είναι οργανικά τμήματα του προγράμματος σπουδών, στοχεύοντας στην ολόπλευρη ανάπτυξης της προσωπικότητας του μαθητή.
7. Όπως επίσης στο Νέο Λύκειο πρέπει να έχει χώρο ο θεσμός της δραστηριότητας. Ο μαθητής να επιλέγει μια δραστηριότητα κοινωνικού ή περιβαλλοντικού χαρακτήρα. Το Λύκειο έτσι ανοίγεται στην κοινωνία και καλλιεργεί την κουλτούρα του εθελοντισμού και της κοινωνικής προσφοράς.
8. Πρέπει επίσης να αξιοποιηθεί ο θεσμός της ερευνητικής εργασίας. Ο μαθητής να ασκείται στη μεθοδολογία της έρευνας και στη σύνθεση εκτεταμένης εργασίας, η οποία θα πρέπει να έχει συγκεκριμένη δομή και έκταση, ανάλογα με την τάξη. Η εργασία είναι δυνατόν να εντάσσεται σε κάποιο από τα μαθήματα και να επιλέγεται από το μαθητή. Ένας καθηγητής θα μπορεί να αναλαμβάνει ως σύμβουλος του μαθητή και να καθοδηγεί την όλη του προσπάθεια.
9. Αυτή τη διεύρυνση των οριζόντων στην εκπαιδευτική διαδικασία του Λυκείου είναι αναγκαίο να επιδιωχθεί και μέσα από τον γόνιμο συνδυασμό της θεωρητικής με την εμπειρική γνώση μέσω του πειραματικού εργαστηρίου. Τα μαθήματα των φυσικών επιστημών αποκτούν εμπειρικό και πειραματικό χαρακτήρα με την υποχρεωτική και συστηματική χρήση του εργαστηρίου.
10. Τον ίδιο στόχο υπηρετεί και η ένταξη των νέων τεχνολογιών στη διαδικασία της διδασκαλίας και της μάθησης. Σε όλα τα μαθήματα του Νέου Λυκείου πρέπει να δούμε εναλλακτικές διδακτικές προσεγγίσεις με τη χρήση των σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων.
11. Αξία στην προσπάθεια του μαθητή δίνει η αξιολόγηση. Κι αυτή πρέπει να γίνεται για όλο το παραγόμενο έργο των μαθητών και να δημιουργείται ένα ολοκληρωμένο προφίλ αξιολόγησης του μαθητή που δεν θα βασίζεται απλά και μόνο στις εξετάσεις αλλά στο συνολικό του έργο και τη συνολική του προσπάθεια.
Η σπουδαιότητα του ρόλου των εκπαιδευτικών
* Κήρυξη έναρξης του Σεμιναρίου του Συμβουλίου της Ευρώπης με θέμα: «Επιμόρφωση Επιμορφωτών σε Θέματα Βασικών Δεξιοτήτων των Εκπαιδευτικών για τη Δημοκρατική Διαπαιδαγώγηση και τα Ανθρωπινά Δικαιώματα», στα πλαίσια του προγράμματος «Pestalozzi European modules for Trainers Training»
Η Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύη Χριστοφιλοπούλου, κήρυξε την έναρξη του 1ου Σεμιναρίου του Συμβουλίου της Ευρώπης μετά το πέρας εργασιών της Μόνιμης Συνόδου Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης που έλαβε χώρα στη Σλοβενία, στις 4 & 5 Ιουνίου 2010, με θέμα «το ρόλο των καθηγητών για βιώσιμες δημοκρατικές κοινωνίες».
Κατά την ομιλία της, η Υφυπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι στη διαδικασία αλλαγής των σχολείων και του εκπαιδευτικού συστήματος πρέπει πρώτα να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα μέσα στην τάξη, τον τρόπο που εισάγουμε και υιοθετούμε νέες μορφές διδασκαλίας, καθώς και τις προτεραιότητες που θέτουμε στους μαθητές.
Στη συνέχεια, η κα Χριστοφιλοπούλου μιλώντας για την ελληνική πραγματικότητα, δήλωσε ότι παράλληλα με τη δημιουργία των νέων αναλυτικών προγραμμάτων για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αναπτύσσουμε τα προγράμματα επιμόρφωσης μέσα από τα οποία οι εκπαιδευτικοί ανταλλάσσουν τις εμπειρίες τους και δημιουργούν πάνω σε κοινές πρακτικές.
Αναφερόμενη στα συμπεράσματα της Μόνιμης Συνόδου Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης στη Λιουμπλιάνα, η Υφυπουργός τόνισε ότι πρέπει να υποστηριχτεί ο επαγγελματισμός όλων των εμπλεκομένων στο εκπαιδευτικό σύστημα και επεσήμανε ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να τυγχάνουν της απαιτουμένης αναγνώρισης του λειτουργήματος τους.
Στο πλαίσιο αυτό, η Υφυπουργός Παιδείας υποστήριξε ότι οι κοινωνίες πρέπει, τόσο σε Εθνικό όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, να αντιληφθούν τη σπουδαιότητα του ρόλου των εκπαιδευτικών και ότι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών είναι σημαντικό εργαλείο στην προσπάθεια μας να αλλάξουμε την Παιδεία.
Η Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύη Χριστοφιλοπούλου, κήρυξε την έναρξη του 1ου Σεμιναρίου του Συμβουλίου της Ευρώπης μετά το πέρας εργασιών της Μόνιμης Συνόδου Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης που έλαβε χώρα στη Σλοβενία, στις 4 & 5 Ιουνίου 2010, με θέμα «το ρόλο των καθηγητών για βιώσιμες δημοκρατικές κοινωνίες».
Κατά την ομιλία της, η Υφυπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι στη διαδικασία αλλαγής των σχολείων και του εκπαιδευτικού συστήματος πρέπει πρώτα να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα μέσα στην τάξη, τον τρόπο που εισάγουμε και υιοθετούμε νέες μορφές διδασκαλίας, καθώς και τις προτεραιότητες που θέτουμε στους μαθητές.
Στη συνέχεια, η κα Χριστοφιλοπούλου μιλώντας για την ελληνική πραγματικότητα, δήλωσε ότι παράλληλα με τη δημιουργία των νέων αναλυτικών προγραμμάτων για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αναπτύσσουμε τα προγράμματα επιμόρφωσης μέσα από τα οποία οι εκπαιδευτικοί ανταλλάσσουν τις εμπειρίες τους και δημιουργούν πάνω σε κοινές πρακτικές.
Αναφερόμενη στα συμπεράσματα της Μόνιμης Συνόδου Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης στη Λιουμπλιάνα, η Υφυπουργός τόνισε ότι πρέπει να υποστηριχτεί ο επαγγελματισμός όλων των εμπλεκομένων στο εκπαιδευτικό σύστημα και επεσήμανε ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να τυγχάνουν της απαιτουμένης αναγνώρισης του λειτουργήματος τους.
Στο πλαίσιο αυτό, η Υφυπουργός Παιδείας υποστήριξε ότι οι κοινωνίες πρέπει, τόσο σε Εθνικό όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, να αντιληφθούν τη σπουδαιότητα του ρόλου των εκπαιδευτικών και ότι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών είναι σημαντικό εργαλείο στην προσπάθεια μας να αλλάξουμε την Παιδεία.
Τετάρτη 23 Ιουνίου 2010
«Παιδεία... μαχών», από τον Γιάννη Μυλόπουλο
Το άσυλο, η ακαδημαϊκή αξιολόγηση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και οι προϋποθέσεις της, η αυτοδιοίκηση του ελληνικού πανεπιστήμιου και τα ακαδημαϊκά παράδοξα, τα κολέγια και το σενάριο της «ζωηρής» ζαρντινιέρας είναι ορισμένα από τα θέματα που περιλαμβάνονται στο καινούργιο βιβλίο του νεοεκλεγέντα πρύτανη του ΑΠΘ, καθηγητή Γιάννη Μυλόπουλου, με τίτλο «Παιδεία... μαχών».
* Το βιβλίο θα παρουσιαστεί την ερχόμενη Δευτέρα, 28/6/2010 στις 7 μ.μ. στην Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης (Εθνικής Αμύνης 27). Για το βιβλίο θα μιλήσουν ο υπουργός Εθνικής Αμυνας. Ευάγγελος Βενιζέλος, η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, ο πρύτανης του ΑΠΘ Αναστάσιος Μάνθος, η δημοσιογράφος Αννα Παναγιωταρέα και ο ομότιμος καθηγητής Παιδαγωγικής του ΑΠΘ Χρίστος Τσολάκης. Την παρουσίαση θα συντονίσει ο δημοσιογράφος Κώστας Μπλιάτκας.
* Το βιβλίο θα παρουσιαστεί την ερχόμενη Δευτέρα, 28/6/2010 στις 7 μ.μ. στην Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης (Εθνικής Αμύνης 27). Για το βιβλίο θα μιλήσουν ο υπουργός Εθνικής Αμυνας. Ευάγγελος Βενιζέλος, η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, ο πρύτανης του ΑΠΘ Αναστάσιος Μάνθος, η δημοσιογράφος Αννα Παναγιωταρέα και ο ομότιμος καθηγητής Παιδαγωγικής του ΑΠΘ Χρίστος Τσολάκης. Την παρουσίαση θα συντονίσει ο δημοσιογράφος Κώστας Μπλιάτκας.
Τρίτη 22 Ιουνίου 2010
Τελείωσε η αποχή της ΟΛΜΕ, ολοκληρώνεται η βαθμολόγηση γραπτών των πανελλαδικών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ταχ. Δ/νση: Α. Παπανδρέου 37
Τ.Κ. – Πόλη: 15180 - Μαρούσι
Ιστοσελίδα: www.ypepth.gr
email: press@ypepth.gr
Τ.Κ. – Πόλη: 15180 - Μαρούσι
Ιστοσελίδα: www.ypepth.gr
email: press@ypepth.gr
Δελτίο Τύπου, 22/06/2010
Δήλωση Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου, μετά την ανακοίνωση της ΟΛΜΕ για λήξη της αποχής των βαθμολογητών των Πανελλαδικών Εξετάσεων
"Η αγωνία των μαθητών τελειώνει. Η ΟΛΜΕ επέδειξε στάση ευθύνης και αυτή είναι μια θετική εξέλιξη. Το Υπουργείο Παιδείας καταβάλλει ήδη κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε η διαδικασία της βαθμολόγησης να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό. Σε αυτή την κατεύθυνση θα παρασχεθεί κάθε δυνατή διευκόλυνση προς τους βαθμολογητές".
Δήλωση Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου, μετά την ανακοίνωση της ΟΛΜΕ για λήξη της αποχής των βαθμολογητών των Πανελλαδικών Εξετάσεων
"Η αγωνία των μαθητών τελειώνει. Η ΟΛΜΕ επέδειξε στάση ευθύνης και αυτή είναι μια θετική εξέλιξη. Το Υπουργείο Παιδείας καταβάλλει ήδη κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε η διαδικασία της βαθμολόγησης να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό. Σε αυτή την κατεύθυνση θα παρασχεθεί κάθε δυνατή διευκόλυνση προς τους βαθμολογητές".
Πέμπτη 17 Ιουνίου 2010
Αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας
Το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων θέτει σε δημόσια διαβούλευση από σήμερα, 17 Ιουνίου μέχρι και τις 27 Ιουνίου 2010, την πρόταση για τις διαδικασίες που αφορούν στην αυτοαξιολόγηση στη σχολική μονάδα.
* Τη διαβούλευση μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα: http://www.opengov.gr/ypepth/?p=239
* * * * * *
Η προσωπική μας άποψη στο υπό τον τίτλο "Η αξιολόγηση και οι εκπαιδευτικοί" άρθρο μας στην "Ελευθερία": http://www.eleftheria.gr/viewarticle.asp?aid=19550&pid=19&CategoryID=19 και στο "Alfavita.gr": http://www.alfavita.gr/ank_b/ank9_6_10_954.php
Η Ορθόδοξη κατανόηση της λατρείας, της Εκκλησίας και του Χριστιανικού Μυστηρίου
Συμβολή στο διάλογο για το ζήτημα της μεταφράσεως λειτουργικών ευχών -
Eνα άρθρο του καθηγητού του Τμήματος Θεολογίας του Αριστοτελείου
Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) κ. Πέτρου Βασιλειάδη, στη Πύλη
Εκκλησιαστικών Ειδήσεων "Αmen.gr": http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=2647
Αγιος Δημήτριος Στομίου: Μια σημαντική έκδοση για το ιστορικό μοναστήρι
Μια σημαντική έκδοση της Νομαρχίας Λάρισας για το ιστορικό Μοναστήρι του Αγίου Δημητρίου Στομίου παρουσιάζεται σε ειδική εκδήλωση που διοργανώνει η νομαρχία σε συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολη Λαρίσης και Τυρνάβου.
* Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 24 Ιουνίου 2010 και ώρα 20.30 στο Ξενοδοχείο Διβάνη (αίθουσα «Αριστοτέλης») και φιλοδοξεί να αποτελέσει βήμα ανάδειξης και προβολής της ιστορίας ενός από τα πλέον σημαντικά θρησκευτικά μνημεία του νομού. Αναλυτικά, στο Amen.gr: http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=2651
Εγκαίνια εργαστηρίου Χριστιανικής Παιδαγωγικής στο Τμήμα Ποιμαντικής
* Θα συντονίζει την πρακτική άσκηση των φοιτητών του Τμήματος Ποιμαντικής - Κοινωνικής Θεολογίας του ΑΠΘ, στα σχολεία Β/θμιας εκπαίδευσης του Ν. Θεσσαλονίκης
Τα εγκαίνια του νέου Εργαστηρίου Παιδαγωγικής - Χριστιανικής Παιδαγωγικής του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) θα πραγματοποιηθούν σήμερα Πέμπτη 17 Ιουνίου 2010 και ώρα 12:00, στο Δ΄ όροφο της Θεολογικής Σχολής.
Σκοπός της ίδρυσης του Εργαστηρίου είναι να εξυπηρετεί εκπαιδευτικές και ερευνητικές ανάγκες στα γνωστικά αντικείμενα της Παιδαγωγικής, της Χριστιανικής Παιδαγωγικής και της Διδακτικής των θεολογικών μαθημάτων και των εφαρμογών τους, που σχετίζονται με τα αντικείμενα της Εκπαίδευσης και κατάρτισης και συνδέονται με τους σκοπούς του Εργαστηρίου και με τη χρήση πολυμέσων, νέων μεθόδων και Τεχνολογιών.
Συγκεκριμένα, τα γνωστικά αντικείμενα του Εργαστηρίου αναφέρονται:α) Στη βασική έρευνα σε σύγχρονους τομείς της Παιδαγωγικής Επιστήμης και της Χριστιανικής Παιδαγωγικής και της Διδακτικής των Θεολογικών μαθημάτων.β) Στις εφαρμογές της Παιδαγωγικής σε νέες τεχνολογίες και μετάδοσης της γνώσης, κατά το μέρος που σχετίζονται με αυτές τις εφαρμογές.γ) Στην τεχνολογία της Παιδαγωγικής Εκπαίδευσης από απόσταση με συστήματα ανοιχτά και ευέλικτα.δ) Στην ανάπτυξη παιδαγωγικών Εφαρμογών σε περιβάλλοντα πολυμέσων και ιδεατής πραγματικότητας σε ειδικούς τομείς εκπαίδευσης και κατάρτισης.ε) Στην ανάπτυξη υλικού μάθησης και διάδοσης των εφαρμογών της Παιδαγωγικής και της Χριστιανικής Παιδαγωγικής για ειδικές ομάδες χρηστών.
* Στο πλαίσιο του προγράμματος ΕΣΠΑ (2009 - 2012) το οποίο έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, το Εργαστήριο θα συνεργαστεί άμεσα με 52 σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Θεσσαλονίκης, για την πρακτική άσκηση των φοιτητών.
Τετάρτη 16 Ιουνίου 2010
Κατατακτήριες για πτυχιούχους στο Τμήμα Θεολογίας του ΑΠΘ
Aπό το Τμήμα Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ ανακοινώθηκε η ύλη των μαθημάτων στα οποία θα εξετασθούν οι πτυχιούχοι άλλων τμημάτων και σχολών ΑΕΙ, ΤΕΙ, και λοιπών ανωτέρων σχολών τριετούς και διετούς φοίτησης που επιθυμούν να λάβουν μέρος στις κατατακτήριες εξετάσεις για την εισαγωγή στο Τμήμα, οι οποίες θα διενεργηθούν τον ερχόμενο Δεκέμβριο.
* Αναλυτικά, τα εξεταζόμενα μαθήματα και η ύλη, στο Amen.gr: http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=2645
Ρίζα Ιεσσαί
Tο γενεαλογικό δένδρο του Χριστού
* «Ρίζα Ιεσσαί»: Μια εξαίρετη επιστημονική εργασία από τον Λαρισαίο φιλόλογο και Δρ. Βυζαντινής Τέχνης Στ. Γουλούλη
Το δένδρο ή ρίζα του Ιεσσαί είναι στην ουσία μια εικονογραφική εκδοχή γενεαλογικού δένδρου η οποία αποδίδει συμβολικά την ανθρώπινη καταγωγή του Χριστού από τη βασιλική γενιά του Δαβίδ και έχει την αφετηρία της στη γνωστή προφητεία του Ησαϊα «εξελεύσεται ράβδος εκ της ρίζης Ιεσσαί και άνθος εκ της ρίζης αναβήσεται» (Ησ. 11, 1). Η εικόνα ονομάζεται «Ρίζα Ιεσσαί» επειδή η Παναγία (η οποία συμβολίζεται εν προκειμένω με τη «ράβδο», το κλωνάρι που φυτρώνει από τον κορμό του Ιεσσαί), προέρχεται, κατά σάρκα, από το γένος του προφητάνακτος Δαβίδ, του οποίου ο Ιεσσαί ήταν πατέρας. Με την ιστορικοθεολογική ανάλυση αυτής της λίαν ενδιαφέρουσας - και εξ επόψεως επιστημονικής - αγιογραφικής παράστασης, ασχολείται ο αγαπητός συνάδελφος, συντοπίτης, διευθυντής του τοπικού Γραφείου των Γενικών Αρχείων του Κράτους (Γ.Α.Κ.), φιλόλογος και διδάκτορας της Βυζαντινής Τέχνης, Σταύρος Γουλούλης, στο έργο του «Ρίζα Ιεσσαί: Ο σύνθετος εικονογραφικός τύπος (13ος -16ος αι.) – Γένεση, ερμηνεία και εξέλιξη ενός δυναστικού μύθου», το οποίο εκδόθηκε σε πολυτελή τόμο από το Κέντρο Βυζαντινών Ερευνών του ΑΠΘ, στη σειρά «Βυζαντικά Κείμενα και Μελέται».
* Bλ. παρουσίαση του βιβλίου στη Πύλη Εκκλησιαστικών Ειδήσεων "Amen.gr": http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=2643
και στην εφημερίδα "Ελευθερία": http://www.eleftheria.gr/viewarticle.asp?aid=19868&pid=19&CategoryID=19&txt=%F3%F4%EF%F5%F3
Δευτέρα 14 Ιουνίου 2010
Η συμβολή της ελληνικής επιστήμης στη πορεία της σλαβολογικής έρευνας
* Επιστημονική ημερίδα της Εταιρείας Σλαβικών Μελετών και του Δήμου Θεσσαλονίκης
H Ελληνική Εταιρεία Σλαβικών Μελετών και η Αντιδημαρχία Πολιτισμού καιΝεολαίας του Δήμου Θεσσαλονίκης διοργανώνει την 5η ΕπιστημονικήΗμερίδα Μνήμης Κυρίλλου και Μεθοδίου με θέμα: «Η συμβολή της ελληνικής επιστήμης στην πορεία της σλαβολογικής έρευνας» που θα πραγματοποιηθείστην Αίθουσα Εκδηλώσεων της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Θεσσαλονίκης (Εθνικής Αμύνης 27 και Αλ. Σβώλου), αύριο, Τρίτη 15 Ιουνίου 2010 και ώρα 20:15.
Στην Ημερίδα θα μιλήσουν διακεκριμένοι πανεπιστημιακοί καθηγητές και συγκεκριμένα οι κ.κ.:
* Ο κ. Χαράλαμπος Παπαστάθης, Ομότιμος Καθηγητής του Α. Π. Θ. καιΠρόεδρος του Ιδρύματος Μελετών Χερσονήσου του Αίμου με θέμα: «Η Σλαβολογία στην Ελλάδα μέχρι το 1950»
* Η κ. Ελένη Οικονόμου, Επίκουρος Καθηγήτρια του Α.Π.Θ. με θέμα: «Η Σλαβολογία στην Ελλάδα: 1950 έως σήμερα»
* Ο κ. Βασίλειος Κατσαρός, Καθηγητής του Α.Π.Θ. και Πρόεδρος του ΚέντρουΒυζαντινών Ερευνών με θέμα: «Η χρησιμότητα των Βυζαντινών Σπουδών γιατους Σλαβολόγους και η αντίστοιχη χρησιμότητα των Σλαβικών Σπουδών γιατους Βυζαντινολόγους».
Τις εργασίες της Ημερίδας θα συντονίσει ο Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Σλαβικών Μελετών, Ομότιμος Καθηγητής του Α. Π. Θ., κ. Ιωάννης Ταρνανίδης.
H Ελληνική Εταιρεία Σλαβικών Μελετών και η Αντιδημαρχία Πολιτισμού καιΝεολαίας του Δήμου Θεσσαλονίκης διοργανώνει την 5η ΕπιστημονικήΗμερίδα Μνήμης Κυρίλλου και Μεθοδίου με θέμα: «Η συμβολή της ελληνικής επιστήμης στην πορεία της σλαβολογικής έρευνας» που θα πραγματοποιηθείστην Αίθουσα Εκδηλώσεων της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Θεσσαλονίκης (Εθνικής Αμύνης 27 και Αλ. Σβώλου), αύριο, Τρίτη 15 Ιουνίου 2010 και ώρα 20:15.
Στην Ημερίδα θα μιλήσουν διακεκριμένοι πανεπιστημιακοί καθηγητές και συγκεκριμένα οι κ.κ.:
* Ο κ. Χαράλαμπος Παπαστάθης, Ομότιμος Καθηγητής του Α. Π. Θ. καιΠρόεδρος του Ιδρύματος Μελετών Χερσονήσου του Αίμου με θέμα: «Η Σλαβολογία στην Ελλάδα μέχρι το 1950»
* Η κ. Ελένη Οικονόμου, Επίκουρος Καθηγήτρια του Α.Π.Θ. με θέμα: «Η Σλαβολογία στην Ελλάδα: 1950 έως σήμερα»
* Ο κ. Βασίλειος Κατσαρός, Καθηγητής του Α.Π.Θ. και Πρόεδρος του ΚέντρουΒυζαντινών Ερευνών με θέμα: «Η χρησιμότητα των Βυζαντινών Σπουδών γιατους Σλαβολόγους και η αντίστοιχη χρησιμότητα των Σλαβικών Σπουδών γιατους Βυζαντινολόγους».
Τις εργασίες της Ημερίδας θα συντονίσει ο Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Σλαβικών Μελετών, Ομότιμος Καθηγητής του Α. Π. Θ., κ. Ιωάννης Ταρνανίδης.
Κυριακή 6 Ιουνίου 2010
Η αξιολόγηση και οι εκπαιδευτικοί
Η αξιολόγηση και οι εκπαιδευτικοί
* Αρθρο στην εφημ. "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" (http://www.eleftheria.gr/viewarticle.asp?aid=19550&pid=19&CategoryID=19, 08/06/2010, σελ. 8)
* στο Εκπαιδευτικό Ιστολόγιο Λάρισας: http://eleftherianet.blogspot.com/2010/06/h.html και
* στην "Αlfavita":http://www.alfavita.gr/ank_b/ank9_6_10_954.php,
* στο "Μανιτάρι του βουνού" (Αποικία Ορεινών μανιταριών): http://tomtb.com/modules/smartsection/item.php?itemid=940, και στο ιστολόγιο
* "Iδιωτική Οδός": http://panagiotisandriopoulos.blogspot.com/2010/06/blog-post_12.html
και ο αντίλογος, από τον συνάδελφο Ιωάννη Παύλου, από το ΕΠΑΛ της (πανέμορφης!) Ρόδου: http://www.alfavita.gr/ank_b/ank10_6_10_0124.php
Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010
"Θεός - Κτίση - Άνθρωπος" - Διεπιστημονικό Συνέδριο για την Θρησκεία και το Περιβάλλον
Μια ακόμα σημαντική πρωτοβουλία ανέλαβε ο Σύλλογος Μεταπτυχιακών Φοιτητών του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ με τη διοργάνωση του επικείμενου Α’ Πανελλήνιου Διεπιστημονικού Συνεδρίου “Θεός - Κτίση - Άνθρωπος: υπό το πρίσμα της περιβαλλοντικής καταστροφής” .
Οι εργασίες του διεπιστημονικού συνεδρίου έχουν τεθεί υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Αλεξανδρουπόλεως Τραϊανουπόλεως και Σαμοθράκης και θα πραγματοποιηθούν από την Τετάρτη 16 Ιουνίου μέχρι και την Κυριακή 20 Ιουνίου, στο Συνεδριακό Κέντρο των Κατασκηνώσεων της Ιεράς Μητροπόλεως Αλεξανδρουπόλεως (5ο χλμ. Μάκρης - Δικέλλων Ν. Έβρου). Αναλυτικά το πρόγραμμα στο Amen.gr: http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=2517
Οι εργασίες του διεπιστημονικού συνεδρίου έχουν τεθεί υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Αλεξανδρουπόλεως Τραϊανουπόλεως και Σαμοθράκης και θα πραγματοποιηθούν από την Τετάρτη 16 Ιουνίου μέχρι και την Κυριακή 20 Ιουνίου, στο Συνεδριακό Κέντρο των Κατασκηνώσεων της Ιεράς Μητροπόλεως Αλεξανδρουπόλεως (5ο χλμ. Μάκρης - Δικέλλων Ν. Έβρου). Αναλυτικά το πρόγραμμα στο Amen.gr: http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=2517
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)