Στα επίκαιρα θέματα των σχέσεων Πολιτείας - Εκκλησίας και των νέων προγραμμάτων σπουδών στα Θρησκευτικά, αναφέρθηκε ο βουλευτής Επικρατείας της ΝΔ και συντονιστής Μορφωτικών Υποθέσεων, Καθηγητής της Νομικής Αθηνών, κ. Θεόδωρος Φορτσάκης, στη συνέντευξή του στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, λέγοντας τα εξής:
<< Ερ. Ένα ακόμη θέμα που άπτεται της αναθεώρησης του Συντάγματος είναι οι σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας. Θα πρέπει 250 χρόνια μετά τον Διαφωτισμό να υπάρξει πλήρης διαχωρισμός και στη χώρα μας;
Απ. Έχω προτείνει να κατοχυρώσει το Σύνταγμα ως ειδική νομική κατηγορία το «εκκλησιαστικό νομικό πρόσωπο». Θυμίζω ότι σήμερα η Εκκλησία μας, καθώς και η μουσουλμανική και η εβραϊκή θρησκεία, είναι οργανωμένες ως νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, ενώ οι υπόλοιπες εκκλησίες, όπως για παράδειγμα η Καθολική, είναι οργανωμένες ως απλά νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου. Η συνταγματική θέσπιση της κατηγορίας που προτείνω θα επέτρεπε να μπορούν να λειτουργήσουν όλες οι Εκκλησίες στο ίδιο νομικό πλαίσιο, χωρίς κρατικές παρεμβάσεις. Όμως το Σύνταγμα πρέπει παράλληλα να αναγνωρίζει τη μεγάλη σημασία της επικρατούσας στην Ελλάδα θρησκείας, την οποία ασπάζεται η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού.
Ερ. Νομίζετε ότι η Εκκλησία πρέπει να καθορίζει το περιεχόμενο του μαθήματος των θρησκευτικών, όπως υποστηρίζουν οι «σκληροί» της Ιεραρχίας ή αυτό είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του κράτους διά του αρμοδίου υπουργείου;
Απ. Το μάθημα των θρησκευτικών πρέπει να διασφαλίζει την ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των μαθητών, όπως επιτάσσει το άρθρο 16 παρ. 2 του Συντάγματος. Αυτό πρέπει να γίνει με τη διδασκαλία στους μαθητές όλων εκείνων των στοιχείων που θα το επιτρέψουν, ιδίως με παροχή πλούσιας θρησκειολογικής πληροφόρησης, με έμφαση στην επικρατούσα στην Ελλάδα θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού. Η Θρησκεία και η Εκκλησία μας αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εθνικής και πνευματικής μας ταυτότητος. Και αυτό κανείς δεν μπορεί να το αγνοήσει. Πρέπει επιπλέον να παρέχεται στους μαθητές η δυνατότητα επιλογής μαθήματος θρησκευτικών κατηχητικού χαρακτήρα. Υπογραμμίζω ότι οι αλλαγές που χρειάζονται πρέπει να γίνουν μετά από ενδελεχή συζήτηση και με την Εκκλησία μας, προς αποφυγήν οποιουδήποτε διχασμού πάνω στα θέματα αυτά.>>.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου