Τρίτη, 23 Ιανουαρίου 2018

Παρουσίαση του συλλογικού τόμου "Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική των Θρησκευτικών" (εκδ. Γρηγόρη)


Με αφορμή τη διάθεση του συλλογικού τόμου «Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική των Θρησκευτικών για το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Θεωρία και Πράξη» από τις εκδόσεις «ΓΡΗΓΟΡΗ», τον οποίο επιμελήθηκαν οι Γ. Καπετανάκης, Γ. Κουζιουμτζής και Γ. Μπίκος, αύριο Τετάρτη, 24.01.2018 και ώρα 18.00,  διοργανώνεται στο «Polis Art Café» (Πεσμαζόγλου 5, Στοά Βιβλίου, στην Αθήνα) ανοιχτή συζήτηση για την αναγκαιότητα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης. 

Ομιλητές θα είναι οι :

ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗ – ΠΙΣΙΝΑ ΕΥΗ. Δρ Θεολογίας, συγγραφέας, εκδότρια. ΕΔΙΠΕΚΠΑ. Θεολογική Σχολή.

ΓΙΑΓΚΑΖΟΓΛΟΥ ΣΤΑΥΡΟΣ. Σύμβουλος A’, Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Διδάσκων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.

ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΑΣ – ΛΙΑΓΚΗΣ ΜΑΡΙΟΣ. Επίκουρος Καθηγητής Θρησκευτικής Εκπαίδευσης 
ΕΚΠΑ. Θεολογική Σχολή. Τμήμα Θεολογίας.

ΠΟΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΡΗΣ. Ερευνητής γ' βαθμίδας στο Κέντρο Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών. Διδάσκων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.

Τη συζήτηση θα συντονίζει ο διευθυντής της σειράς  Γ. ΜΠΙΚΟΣ. Διδάσκων ΕΚΠΑ/ΕΑΠ/ΑΣΠΑΙΤΕ.

Παρεμβάσεις θα κάνουν οι συγγραφείς των κειμένων.

* Δυό λόγια για το βιβλίο (από το οπισθόφυλλο):

"Περιλαμβάνει δύο μέρη. Στο πρώτο αναλύονται οι αρχές των σύγχρονων τρόπων διδασκαλίας των Θρησκευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με βάση τις οποίες θα μπορέσει ο διδάσκων να κάνει το μάθημά του πιο ελκυστικό και πιο ενδιαφέρον, ενώ θα μπορέσει να κάνει και τους μαθητές του να συμμετέχουν ενεργά σε αυτό. Επίσης, στο ίδιο Μέρος επεξηγούνται όσα αναφέρουν τα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Θρησκευτικών, με τέτοιον τρόπο ώστε να μπορεί ο κάθε καθηγητής να τα κάνει πράξη. Στο Δεύτερο μέρος φιλοξενούνται διδακτικές προτάσεις με τη μορφή σχεδίου μαθήματος ή διδακτικού σεναρίου, που εκφράζουν όσα αναπτύχθηκαν στο Πρώτο Μέρος και έχουν εφαρμοστεί σε μια συνήθη τάξη δημόσιου σχολείου - οπότε είναι απόλυτα υλοποιήσιμες. Άλλες χρησιμοποιούν περισσότερο τις Νέες Τεχνολογίες, άλλες λιγότερο και άλλες καθόλου.

Κάποιες δε είναι περισσότερο καινοτόμες από διδακτικολογική άποψη και κάποιες άλλες λιγότερο. Σημειωτέον, τέλος, ότι όλες οι προτάσεις μας μπορούν να λειτουργήσουν και ως ενδεικτικές, καθώς μπορεί βάσει αυτών ο διδάσκων να διαμορφώσει τα δικά του σχέδια ή σενάρια διδασκαλίας. Έτσι, αποτελούν μεν πυξίδα που δείχνει στον θεολόγο τον παιδαγωγικά και διδακτικολογικά ορθό και αποτελεσματικά ορθό και αποτελεσματικό "δρόμο" για να εργαστεί, αλλά του δίνουν και εναύσματα για να αναπτύξει ελεύθερα εκείνη τη δημιουργικότητα που απαιτεί πάντα το λειτούργημα του εκπαιδευτικού".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου