Τρίτη, 22 Δεκεμβρίου 2009

"Με θλίψη διαβάσαμε συνέντευξη του Μεσσηνίας"

Tου κ. Παναγιώτη Τελεβάντου

ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ

Με συναισθήματα απίστευτης θλίψης διαβάσαμε ολόκληρη την πρόσφατη συνέντευξη του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομου, την οποία μέχρι σήμερα γνωρίζαμε αποσπασματικά.Μετά την ανάγνωσή της διερωτόμαστε:Αυτός ο κληρικός επελέγη από την Ιεραρχία ως Μητροπολίτης;Αυτός ο ιεράρχης εκπροσωπεί την Εκκλησία της Ελλάδος στο διάλογο με τον Παπισμό;Γιατί Μακαριότατε; Γιατί Σεβασμιότατοι Μητροπολίτες;

ΠΟΤΕ ΘΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ;

Από τη συνέντευξη του Σεβασμιότατου κράτησα το μόνο που τελικά έχει σημασία: Ότι έχει ημερομηνία λήξης η παρουσία του στη Μεσσηνία και ότι έχει ήδη υπογράψει την επιστολή παραιτήσεώς του.Κρίμα που δεν τον ρώτησε ο δημοσιογράφος που του πήρε τη συνέντευξη αν η ημερομηνία της παραίτησής του θα υποβληθεί σε διάστημα λιγότερο των τριάντα ημερών. Γιατί αν κρατήσει περισσότερο μόνο ερείπια θα παραλάβει όποιος τον διαδεχθεί.

ΔΕΝ ΑΦΗΣΕ ΤΙΠΟΤΑ ΟΡΘΙΟ

Δεν άφησε τίποτα όρθιο στη θέση του, ο Σεβασμιότατος. Πέτρα για πέτρα: Εκκοσμικευμένος(πηγαίνει στις παραλίες για να πιει καφέ). Οικουμενιστής(ακόμη και στη Σύνοδο της Ιεραρχίας ομολόγησε ότι δεν πιστεύει στην ορθόδοξη εκκλησιολογία), Νεοβαρλααμίτης (δεν διστάζει ακόμη και σήμερα να υποστηρίζει το Βαρλααμιτικό εξάμβλωμα της "λειτουργικής αναγέννησης"), Αυταρχικός ("θα πέσει ο πέλεκυς βαρύς" σε όποιο διαφωνεί). Χυδαία αγοραίος ("όποιου δεν του αρέσει ας πάρει το καπελλάκι του και ας φύγει"),Υπέρμαχος της χωρισμού Πολιτείας και Εκκλησίας,Νεορθόδοξος κουλτουριάρης, και, εκδικητικός (απέναντι σε μοναχούς, μοναχές, κληρικούς αλλά και λαικούς που διαφωνούν με την αυθαιρεσία του)

ΚΡΙΜΑ

Κρίμα! Χίλιες φορές κρίμα επειδή η Μεσσηνία είχε να επιδείξει για ένα τουλάχιστον αιώνα μια ρωμαλέα ασκητική παράδοση και ο Σεβασμιότατος εισπήδησε ως "μονιός άγριος" στον αμπελώνα της. Δεν πήγε σαν πατέρας στοργικός να την ποιμάνει, αλλά σαν δεσπότης για να θύσει και να απωλέσει. Ασε που τις διακοπές του βασικά κάνει στη Μεσσηνία μια και όπου τον χάσεις όπου τον βρείς γυρίζει στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα με χίλιες προφάσεις.

ΒΑΡΙΑ Η ΕΥΘΥΝΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΘΕΟ

Προσευχόμαστε να μη στήση Κύριος ο Θεός εν ημέρα Κρίσεως την αμαρτίαν όσων συνέτειναν στην ανύψωση του θλιβερού αυτού κληρικού στη Μητρόπολη Μεσσηνίας, όσων τον επέλεξαν να εκπροσωπεί την Εκκλησία της Ελλάδος στο διάλογο με τους Παπικούς και όσων ακόμη χειρότερα όσοι εξακολουθούν να τον ανέχονται να ασχημονεί με τον προκλητικό αυτό τρόπο.

* * * *

Σημείωση Διαχειριστού: Διαφωνούμε (και) με (αυτές) τις απόψεις του κ. Τελεβάντου, καθώς και με ενίους εκ των χαρακτηρισμών που χρησιμοποιεί για το σεβ/το μητροπολίτη Μεσσηνίας (και πανεπιστημιακό καθηγητή, στο Τμήμα Θεολογίας του ΕΚΠΑ) κ. Χρυσόστομο - και γι΄αυτό με όλο το σεβασμό τον παρακαλούμε θερμά εφεξής να χρησιμοποιεί μετριοπαθέστερη γλώσσα στα απευθυνόμενα προς εμάς για δημοσίευση άρθρα του.

24 σχόλια:

  1. Με ιδιαίτερη χαρά και αδελφική αγάπη θα συζητήσω μαζί σας κ. Ανδρεόπουλε ότι διαφωνίες έχετε.

    Διαφωνείτε μαζί μου ότι η θέση του Σεβασμιότατου Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομου ότι η Εκκλησία είναι διαιρεμένη είναι εκκλησιολογική αίρεση που προσβάλλει την πίστη στη μοναδικότητα της Εκκλησίας;

    Επειδή αυτή είναι η βασική μας αντίρρηση για το Σεβασμιότατο.

    Αν παρ' ελπίδα ενστερνίζεστε αυτή την άποψη τότε γιατί διαμαρτύρεστε όταν σας αποκαλούν οικουμενιστή;

    Αν πάλιν συμφωνείτε μαζί μου ότι αυτή η τοποθέτηση του Σεβασμιότατου Μεσσηνίας δεν συνάδει με την πίστη της Εκκλησίας γιατί διαμαρτύρεστε για την κριτική που πολλοί ασκώ (και όπως γνωρίζετε όχι μόνον εγώ) για τις θέσεις του.

    Αν πάλιν συμφωνείτε με τη θέση μου αλλά απλά δεν συμφωνείτε με την οξύτητα της κριτικής μου γιατί δεν κάνετε εσείς νηφάλια κριτική εναντίον των θέσεων του Σεβασμιότατου;

    Και δεν εννοώ ότι χρειάζεται να γράψετε κάποια πραγματεία για το θέμα. Απλά να καταχωρήσετε με ένα λιτό σχόλιο τη δική σας θέση.

    Θεωρείτε τη θέση του Σεβασμιότατου Μεσσηνίας (που διατύπωσε μάλιστα στη Σύνοδο της Ιεραρχίας) συμβατή με την ορθόδοξη πίστη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν νομίζω ότι θα τολμήση να απαντήση ο κ.Ανδρεόπουλος.
    Αν το κάνη θα αποκαλυφθή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ κ. Τελεβάντο,

    τις απόψεις μου για τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία σε σχέση με την Ορθόδοξη και εν γένει για τον διαχριστιανικό διάλογο τις εξέφρασα σε πρόσφατο άρθρο μου στο “amen.gr”, το οποίο εάν έχετε χρόνο μπορείτε να το διαβάσετε:
    http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=123

    Eιδικά για το ερώτημά σας περί του εάν η χριστιανική Εκκλησία είναι διαιρεμένη έχω απαντήσω τα εξής:

    1) Κατά τη γνώμη μου, μπορούμε να ομιλήσουμε για «διαιρεμένη χριστιανοσύνη», όχι για «διαιρεμένη Εκκλησία». Η Εκκλησία από τη φύση της δεν μπορεί να διαιρεθεί γιατί είναι η μία αληθινή Εκκλησία που ίδρυσε ο Χριστός. Εκκλησία και «Εκκλησίες», όχι με την καθολική αλλά την ομολογιακή έννοια του όρου είναι πράγματα ασυμβίβαστα με την αληθινή φύση της Εκκλησίας και αντιφατικά. Η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία θεωρήθηκε από τοπικές ορθόδοξες Συνόδους, ως ετερόδοξη και αιρετική, αποκεκομμένη δηλαδή από τη Μία, Αγία Καθολική και Αποστολική του Χριστού Εκκλησία.

    2) Ο καθηγητής Δογματικής, πάντως, κ. Δημ. Τσελεγγίδης («Δυτική Θεολογία και Πνευματικότητα, Σημειώσεις από τις πανεπιστημιακές παραδόσεις. Εκδ. υπηρεσία Δημοσιευμάτων ΑΠΘ, σελ. 38) για το θέμα αυτό επισημαίνει ότι «η απόφανση αυτή (ότι η Ρ/Κ Εκκλησία είναι αιρετική) δεν είναι οριστική και τελεσίδικη. Αφού δεν θεσπίσθηκε από Οικουμενική Σύνοδο (…) Μέχρι αποφάνσεως οικουμενικής συνόδου της Ορθόδοξης Εκκλησίας είναι σκόπιμο να περιβάλλουμε τους πιστούς της Ρ/Κ Εκκλησίας με αγάπη και να περιμένουμε την επιστροφή τους στην Ορθοδοξία. Μ’ απλά λόγια: αναμφίβολα υπάρχουν δοξασίες της Ρ/Κ Εκκλησίας (π.χ. για το Filioque, το πρωτείο του Πάπα, κ.α.) οι οποίες είναι προδήλως αιρετικές, ΔΕΝ υπάρχει, όμως, απόφαση, που να χαρακτηρίζει ως «αιρετική» την Ρ/Κ Εκκλησία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Bλεπω ότι πολύ ευχάριστα δημοσιεύετε τα μη ισσοροπημένα κείμενα του Νούση.
    Πως δικαιολογείτε αυτή την ...υποχώρησί σας σε έναν θιασώτη του Οικουμενισμού;
    Και κατάσκοπο των λαοσυνάξεων των ανησυχούντων πατέρων και των καθηγητών της περιωπής ενός Ζήση και ενός Μεταλληνού;
    Στο ...καλάθι σας ....όλα χωράνε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αν ο κ. Τσελεγκιδης λέει αυτά που αναφέρετε για τους Φραγκολατίνους αιρετικούς είναι λάθος και κακώς τα λέει.
    Είναι απαράδεκτη μία τέτοια τοποθέτησι.
    Εμείς θα τον καλέσουμε να τα διαψεύση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ ανώνυμο 6:39
    Λαοσυνάξεις ή παρασυναγωγές;
    Ζήσης και Μεταλληνός: εγνωσμένης αξίας καθηγητές αλλά όχι και αλάθητοι ούτε μέτρα ορθοπραξίας και ορθοδοξίας.
    Μας υποδεικνύετε σημεία των κειμένων Νούση που δε σας άρεσαν και γιατί; Είναι προτιμότερο από το να τα απαξιώνετε ως ανισόρροπα.
    Δεν υπάρχει περίπτωση να εκφραστεί η ορθότερη και συνετότερη στάση από έναν οποιοδήποτε άλλο πλην Μεταλληνού και των συν αυτώ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γιατί παρασυναγωγές, κύριε;
    Ελεύθεροι άνθρωποι δεν είναι οι κληρικοί;Φιόγκοι θέλετε να είναι;
    Τι ντροπή να σκέφτεστε έτσι!
    Που είναι η δημοκρατία σας;
    Να αφήνουμε τους δεσποτάδες να οργιάζουν, ε;
    Οπως και οργιάζουν και δεν αντιδρά κανένας.
    Μπορείτε να μας υποδείξετε κάποιους άλλους που έχουν συνετότερη του Μεταλληνού και Ζήση άποψι και που να συμφωνή με τις θέσεις των Αγίων Πατέρων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Είναι δυνατόν να υπάρχουν άνθρωποι νουνεχείς που να συμφωνούν με τα ...παραληρήματα του Νούση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ ανώνυμο 8:12
    Το ποιος έχει δημοκρατική ή φασιστική νοοτροπία φαίνεται από τους χαρακτηρισμούς του. Άλλωστε εσείς και οι ομόφρονές σας είστε του δόγματος "ο μη ων μετ' εμού πλανεμένος εστί".
    Παρασυναγωγή λέγεται οιαδήποτε μυστική σύναξη άνευ και της απλής γνώσης του οικείου μητροπολίτου. Η εκκλησία, κύριε, δεν είναι ξέφραγο αμπέλι στο οποίο ο καθένας αυθαιρετεί και αυτοσχεδιάζει.
    Και ναι, ξέρω πολλούς άλλους πλην των δύο που θεωρείτε μοναδικούς στυλοβάτες της ορθοδοξίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Γιαυτό κατάντησε η Εκκλησία όπως κατάντησε, ανύπαρκτη δηλαδή, με τον φόβο και τρόμο να μην μπορούν κάν να μαζευτούν 10 κληρικοί να ανταλλάξουν πέντε κουβέντες γιά την πίστι, μήπως τους πάρη μυρωδιά ο κέρβερος-δεσπότης και τους χαρακτηρίσει παρασυναγώγους.
    Τι ωραία που είναι τα πράγματα.
    Και τα δεχώμαστε.
    Να φτιάχνουμε κληρικούς μουζίκους. Αίσχος και ντροπή.
    Γι αυτό και κάναμε τα άνω -κάτω.
    Και αφήνουμε τους αναρχοδεσποτάδες να επιβάλλουν ψευδωεπιτίμια σε αγίους επισκόπους για να τους κλεισουν το στόμα και τα δικαιώματα να προσφυγουν στα δικαστηρια που ελέγχουν τις παράνομες πράξεις τους, μήπως και δικαιωθουν.
    Και εσυ αντι να ξεσχίσης τα ρουχα σου για τέτοιες ανηθικότητες ολόκληρης ιεραρχίας, τους δικαιώνεις και τους επιδοκιμαζεις. Ντροπη.

    Μην πιάσουμε τους αρχιερείς, αγαπητε, γιατί θα πρέπη να αποδοκιμασθούν όλοι τους ως συγκροτούντες ΛΗΣΤΡΙΚΕΣ ΣΥΝΟΔΟΥΣ και ΜΟΝΟ.
    Ντροπη για μας που τους υποστηρίζουμε.
    Η ηθική τους, που στέκεται, σε ποιό Ευαγγέλιο;
    Του Χριστού ή του Αντιχρίστου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κάτι ακόμα.

    Στυλοβάτες της Ορθοδοξίας, αγαπητε, θεωρώ όσους συμφωνούν με τους αγίους πατέρες.
    Οχι όσους λένε να ...υπερβούμε τους Πατέρες, σαν τον Μεσσηνίας που άκουγε αυτές τις βλασφημίες και έκανε παρέα με τους βλασφήμους.
    Να υπερβούμε τους Πατέρες και να φέρουμε τους νεοπατέρες σαν τους Βαρθολομαίους που υψώνουν το ιερό Κοράνιο και το χαρακτηρίζουν ΑΓΙΟ ΚΟΡΑΝΙΟ;
    Που αναιδέστατα χαρακτηρίζουν τις ΑΝΙΕΡΕΣ συμπροσευχές τους ως ...ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ!!!

    Οσοι, λοιπον, εμφανισθούν και υποστηρίξουν ότι και οι ΠΑΤΕΡΕΣ αυτοί γιά μενα είναι Ορθόδοξοι.
    Και εμείς πρώτοι θα τους υποστηρίξουμε και θα τους χειροκροτήσουμε.
    Αλλά δυστυχως γεμίσαμε με ουνίτες και προδότες.
    Τους είδαμε στην ημερίδα της Θεσσαλονίκης.
    Πλούσιο υλικό από μειοδότας της Πίστεως, καθηγητάς της Δογματικής παρακαλώ, που πάνε να φτιάξουν μία ...ΧΑΒΟΥΖΑ και να την ανακηρύξουν ως "Εκκλησία". Αίσχος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Προσπαθώ να καταλάβω γιατί υπάρχει τόση επιθετικότητα σε μια θεολογική συζήτηση.

    Καταρχήν οι καταγγελίες εναντίον του κ. Νούση ότι είναι χαφιές και οικουμενιστής είναι σοβαρότατες. Διερωτώμαι αυτοί που τις εξακοντίζουν τι στοιχεία έχουν να προσκομίσουν.

    Ο χαρακτηρισμός ότι είναι ανισόρροπος είνια απαράδεκτος και αντιχριστιανικός.

    Το πιο σημαντικό: Δεν κατάλαβα γιατί γίνεται επίθεση στον κ. Νούση ενώ η συζήτηση γίνεται με τον κ. Ανδρεόπουλο.

    Ο κ. Ανδρεόπουλος λοιπόν είπε πράγματα που αξίζουν ιδιαίτερης προσοχής.

    Ομολογεί ότι η Εκκλησία είναι εξ ορισμού αδιαίρετη και ότι υπάρχει διαίρεση της χριστιανωσύνης. Οχι της Εκκλησίας. Δηλαδή αναγνωρίζει και ομολογεί ότι η Εκκλησία είναι Μία: Η Ορθόδοξη.

    Γιατί υπάρχει αντίρρηση σε αυτή τη θέση; Αυτά λέγει ο Μεσσηνίας; Αυτά έλεγε ο Αθηναγόρας ή ο Αμερικής Ιάκωβος; Τα ακριβώς αντίθετα έλεγαν. Επομένως γιατί επιτιθενται εναντίον του κ. Ανδρεόπουλου αφού κάνει ορθόδοξη ομολογία για την Εκκλησία;

    Πιστεύω ότι όσοι αντιμάχονται τον Οικουμενισμό έπρεπε να μείνουν ικανοποιημένοι από την απάντηση του κ. Ανδρεόπουλου αφού ομολογεί τόσο καθαρά ότι η Εκκλησία είναι Μία: Η Ορθόδοξη και ότι πολλές τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες καταδίκασαν τον Παπισμό ως αίρεση.

    Το μόνο σημείο που χρειάζεται διευκρίνιση είναι αυτό που λέγει για τον κ. Τσελεγγίδη. Δυστυχώς δεν έχω δυνατότητα πρόσβασης στο βιβλίο. Ας μάθουμε τι ακριβώς λέγει ο κ. Τσελεγγίδης και μετά συζητούμε. Δεν είναι σοβαρό να κάνουμε κριτική σε ένα βιβλίο που δεν διαβάσαμε.

    Σε κάθε περίπτωση αφού ο κ. Ανδρεόπουλος αναγνωρίζει ότι ο Παπισμός πρεσβεύει πολλές αιρέσεις (μερικές από τις οποίες αναφέρει ονομαστικά) δεν βλέπω γιατί ένας παραδοσιακός πιστός πρέπει να ανησυχεί και να του επιτίθεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ ανωμυμο 9:50
    Φοβάμαι, αγαπητέ, ότι το πνευμα σου δεν είναι καλό.Στο λέω μάλιστα πολύ ευγενικά, για να μη σε τρομάξω. Διαβλέπω μια τάση γενικού αφορισμού, όπου θεωρείς άπαντες τους αρχιερείς ληστές και προδότες. Δηλαδή τι προτείνεις; Επανίδρυση εκκλησίας; Ο Χριστός πού είναι; Δεν ελέγχει τίποτε αυτός; Και θα ρθούμε εμείς να ξαναχειροτονήσουμε αξίους κληρικούς; Και ποιος θα μας τους καθορίσει ότι είναι αγιότεροι των άλλων; Θυμίζεις σύγχρονο ιερομόναχο που θεωρεί άπαντες τους κληρικούς της γης μιασμένους από τον οικουμενισμό, οπότε δε μνημονεύει κανένα! Δε βρήκε ούτε ένα σε όλη τη γη αμόλυντο! Στα θεσσαλικά μέρη κυκλοφορεί, αν θες να το ψάξεις...
    Αν αυτό δε λέγεται πνεύμα πλάνης, τότε τι είναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κύριε Τελεβάντο παρακαλώ, δεν χαρακτήρισα ανισσόροπο τον εκλεκτό κ. Νούση, αλλά τα κείμενά του χαρακτήρισα ανισσοροπα και παραληρήματα. Παρακαλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Α! Μάλιστα. Ωραίες ειρωνείες την ημέρα των Χριστουγέννων και πολύ "χριστιανικοί" χαρακτηρισμοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κύριε Τελεβάντο,

    αναφορικά με τον διαχριστιανιό διάλογο αξίζει να επισημάνουμε ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία, δια του συντονιστικού αυτής κέντρου, του Οικουμενικού Πατριαρχείου, εξαίροντας το οικουμενικό κύρος του Συμβόλου της Νικαίας – Κωνσταντινουπόλεως, έχει δηλώσει ευθύς εξ αρχής και χωρίς περιστροφές ότι «πάσα ένωσις δέον να στηρίζηται επί της κοινής πίστεως και ομολογίας της αρχαίας αδιαιρέτου Εκκλησίας των επτά Οικουμενικών Συνόδων και των οκτώ πρώτων αιώνων». (Σταυρίδη Βασ. «Ιστορία της Οικουμενικής Κινήσεως», Θεσ/νίκη, 1984, σελ. 349) και μόνο επί αυτής της βάσεως συζητά και προσεύχεται για την ενότητα της διαιρεμένης χριστιανοσύνης.

    Που σημαίνει ότι δεν νοούνται ορθόδοξες υποχωρήσεις στ’ όνομα του διαλόγου, αλλά αγώνας και μόνο για την επάνοδο των πεπλανημένων ετερόδοξων αδελφών μας στο χώρο της μιάς και μοναδικής, εν Χριστώ, αληθείας, όπως την εξέφρασαν με τα δόγματα και τους κανόνες οι Οικουμενικές Σύνοδοι της αδιαίρετης αρχαίας μας Εκκλησίας. Αν συμφωνήσουμε σ’ αυτή την αρχή και το πλαίσιο διαλόγου, τότε μπορούμε να ελπίζουμε ότι το όραμα υπέρ «της των πάντων ενώσεως» μπορεί να γίνει πραγματικότητα, να σημάνει την ενότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Χαίρομαι ιδιαίτερα για το νέο σας σχόλιο κ. Ανδρεόπουλε που επιβεβαιώνει ότι αντιλαμβάνεστε τους διαλόγους ως επάνοδο των πλανηθέντων στην Ορθοδοξία.

    Ο Χριστός ξέρει τι χαρά μου δώσατε με αυτή σας την ξεκάθαρη τοποθέτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Λυπούμαι ειλικρινά
    και γιά τον κ. Ανδρεόπουλο
    και γιά τον κ.Τελεβάντο.
    Γιά ποιά ένωσι γίνεται λόγος, κ. Ανδρεόπουλε;
    Ενωσι, εν τη διαφορετικότητί του, ο καθένας;
    Αυτά δεν μας δήλωσε κατηγορηματικότατα ο κ. Κάσπερ;
    Γιατί κάνετε ότι δεν βλέπετε αυτό το αποκρουστικό σατανικό μόρφωμα που κατασκευάζεται;
    Μα είναι δυνατόν να λέτε τέτοια, κ. Ανδρεόπουλε;
    Γιατί εθελοτυφλοίτε;
    Καί όλα τα υπόλοιπα αίσχη που διαπράττονται, γιατί τα απωσιωπάτε;
    Και εσείς, κύριε Τελεβάντο;
    Αυτό το φρικώδες κατασκεύασμα πού όλοι τους ονειρεύονται να κατασκευάσουν, μόνο ώς ΧΑΒΟΥΖΑ προμηνύεται να εμφανισθή στα μάτια των Ορθοδόξων Πατέρων και της Ιστορίας της Εκκλησίας;
    Δεν θα έχη καμμία ομοιότητα και καμμία σχέσι με την Εκκλησία που δημιούργησε ο Θεάνθρωπος.

    Λέει ο κ. Ανδρεόπουλος ότι το οικουμενικο πατριαρχείο έβαλε μία βάσι στις συζητήσεις του.
    Και δεν καταχωρεί, ούτε και το κείμενο, που να το λεη αυτό, αλλα βάζει ένα κείμενο του Β. Σταυρίδη.
    Και αν ακόμα ισχύει αυτό, οι πατριαρχικοί αντιπρόσωποι και ο Βαρθολομαίος το τηρούν αυτό;
    Η κοροϊδευουν και εμπαίζουν και τον ίδιο τους τον εαυτό;
    Πάψτε να εθελοτυφλοίτε, κύριοι.
    Δεν είμαστε απόντες από την επικαιρότητα.
    Παρακολουθούμε τα πάντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Για ξαναδιάβασε την τελευταία παράγραφο του σχολίου του κ. Ανδρεόπουλου και πες μας πού και σε τι διαφωνείς. "Δεν νοούνται ορθόδοξες υποχωρήσεις στ’ όνομα του διαλόγου, αλλά αγώνας και μόνο για την επάνοδο των πεπλανημένων ετερόδοξων αδελφών μας στο χώρο της μιάς και μοναδικής, εν Χριστώ, αληθείας, όπως την εξέφρασαν με τα δόγματα και τους κανόνες οι Οικουμενικές Σύνοδοι της αδιαίρετης αρχαίας μας Εκκλησίας. Αν συμφωνήσουμε σ’ αυτή την αρχή και το πλαίσιο διαλόγου, τότε μπορούμε να ελπίζουμε ότι το όραμα υπέρ «της των πάντων ενώσεως» μπορεί να γίνει πραγματικότητα, να σημάνει την ενότητα". Αν αυτά πιστεύει ο κ. Ανδρεόπουλος γιατί τον θεωρείς οικουμενιστή; Εκτός και αν έχεις λόγους να πιστεύεις ότι ψεύδεται.

    Αλλη υπόθεση βεβαίως ότι πολλές ενέργειες και δηλώσεις του Παναγιότατου και άλλων πρωταγωνιστών του διαλόγου είναι ασυνεπείς.

    Η ομολογία του κ. Ανδρεόπουλου όπως την καταχωρεί στην ιστοσελίδα του δεν είναι οικουμενιστική αφού ως στόχο των διαλόγων θέτει την επάνοδο των αιρετικών στην Ορθοδοξία την οποία θεωρεί ως τη Μία και αδιαίρετη Εκκλησία και τη μόνη πιστή στη δογματική και κανονική παράδοση των Οικουμενικών Συνόδων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αιθεροβατοί, ο κ. Ανδρεόπουλος, δυσυχώς.
    Πιστεύει αυτά που γράφει;
    Δεν βλέπει το πρόσωπο και τις προσωπίδες των Οικουμενιστών;
    Τι εμφανίζουν μέχρι σήμερα;
    Αυτά που ...ονειρεύεται ο κ. Ανδρεόπουλος;
    Μα συμφωνώ και εγώ απόλυτα μαζί του αν γίνονται
    ή αν αποφασίσουν κα΄ποτε να γίνουν έτσι ακριβώς οι διάλογοι.
    Μα αυτά είνα ...φρούδες ελπίδες.
    Μέχρι τώρα τίποτα δεν μας προσφέρεται από αυτούς για να έχουμε τέτοιες ελπίδες.

    κ. τελεβάντο, σας παρακαλώ, όχι και Παναγιώτατος ο Βαρθολομαίος.
    Βλασφημείτε, προσέξτε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Εσείς, δηλαδή, πώς αποκαλείτε τον Οικουμενικό Πατριάρχη;

    Ιερολογιότατο, αιδεσιμότατο, Θεοφιλέστατο, εκλαμπρότατο, εξοχώτατο, Μεγαλειότατο ή υψηλότατο ;

    Αυτός είναι ο τίτλος που καθιερώθηκε να προσφωνείται.

    Τώρα αν υπονοείτε ότι έχει έλλειμμα αγιότητας απαντώ: Και ποιος δεν έχει;

    Μην σας ενοχλούν οι τίτλοι και οι προσφωνήσεις που αποδίδονται συμβατικά και όχι κυριολεκτικά. Αυτό όμως αφορά όλους τίτλους όχι μόνον του Οικουμενικού Πατριάρχη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕΙ τον ΠΑΠΙΣΜΟ ΩΣ ΑΙΡΕΣΗ

    ΣΥΝΟΔΙΚΑ και ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ, και

    ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ την ΣΥΝΟΔΟ του 879-880 ως ΟΓΔΟΗ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ

    (Παρέμβαση μὲ ἀφορμὴ διάλογο Τελεβάντου-Ἀνδρεόπουλου)

    Του Παναγιώτη Σημάτη

    http://tomtb.com/modules/smartsection/item.php?itemid=518

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αν εξαρτόνταν από μένα, τους τρείς πρώτους ιερούς τίτλους δεν θα τους έδινα ποτέ στον Βαρθολομαίο, διότι δεν τους αξίζει και μάλλον τους απαξιοί καθημερινά με τις πράξεις του.
    Από τους άλλους, θα άφηνα στον ιδιο να διαλέξη όποιον θα προτιμούσε.
    Αλλωστε, αυτούς τους είχαν στην ιστορία και κάποια αποφώλια τέρατα , σαν τον Ιουλιανό τον Παραβάτη, ή τον Νέρωνα και Καλλιγούλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Μ' αφορμή την παρέμβαση του συναδέλφου κ. Παναγιώτη Σημάτη και το συνεχιζόμενο ενδιαφέρον ενδιαφέρον για διάλογο επί του θέματος, η συνέχεια - και - εδω: http://religiousnet.blogspot.com/2009/12/blog-post_26.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή