Οι εκπαιδευτικοί των ξενών γλωσσών (ΠΕ05 - 07) δεν διδάσκονται (Αρχαία, Βυζαντινή και Νεώτερη) Ιστορία, αλλά ο νυν Υπουργός Παιδείας κ. Νικ. Φίλης με τις νέες αναθέσεις (ΦΕΚ 1670, τ. Β΄/10-06-2016) τους δίνει την β΄ ανάθεση της Ιστορίας στο Γυμνάσιο και στη Α΄ και Β΄ Λυκείου. Οι Θεολόγοι (ΠΕ01) διδάσκονται 4 εξάμηνα (υποχρεωτικά) Ιστορία: και Αρχαία [γιατί χωρίς Αρχαία Ιστορία δεν μπορείς να προσλάβεις τη Μεσαιωνική / Βυζαντινή) και Μεσαιωνική / Βυζαντινή και Νεώτερη (κυρίως μέσω επιλεγομένων μαθημάτων) και είχαν ως β΄ ανάθεση την Ιστορία εδώ και δεκαετίες.
Ο κ. Φίλης έκρινε, όμως, ότι οι μη διδαχθέντες Ιστορία ξέρουν καλύτερα να τη διδάσκουν (!) απ΄ αυτούς που τη διδάχθηκαν. Ετσι έδωσε την β΄ ανάθεση τους ξενόγλωσσους (ΠΕ05 - 07) και την αφαίρεσε από τους Θεολόγους (ΠΕ01)!...
Θαρρώ ότι ο σημερινός υπουργός Παιδείας το παραξήλωσε... Με την απόφασή του αυτή δεν απαξιώνει μόνο τον κλάδο των Θεολόγων (ΠΕ01), αλλ΄ επί της ουσίας ευτελίζει και το ίδιο του Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (νυν Ι.Ε.Π.). Γιατί δεν μπορεί να υπήρξε τέτοια εισήγηση, δηλ. να διδάσκουν το μάθημα στο Γυμνάσιο και το Λύκειο εκείνοι που δεν το διδάχθηκαν στο Πανεπιστήμιο και να μην το διδάσκουν στο Γυμνάσιο και το Λύκειο αυτοί που το διδάχθηκαν στο Πανεπιστήμιο). Δεν μπορεί... (μπορεί;..). Πάμε δυό χρόνια πίσω...
* Κι εδώ ένα παλαιό (2013), πλήν αρκούντως επίκαιρο άρθρο με θέμα: "Ο "πόλεμος" για το μάθημα της Ιστορίας"
Ο κ. Φίλης έκρινε, όμως, ότι οι μη διδαχθέντες Ιστορία ξέρουν καλύτερα να τη διδάσκουν (!) απ΄ αυτούς που τη διδάχθηκαν. Ετσι έδωσε την β΄ ανάθεση τους ξενόγλωσσους (ΠΕ05 - 07) και την αφαίρεσε από τους Θεολόγους (ΠΕ01)!...
Θαρρώ ότι ο σημερινός υπουργός Παιδείας το παραξήλωσε... Με την απόφασή του αυτή δεν απαξιώνει μόνο τον κλάδο των Θεολόγων (ΠΕ01), αλλ΄ επί της ουσίας ευτελίζει και το ίδιο του Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (νυν Ι.Ε.Π.). Γιατί δεν μπορεί να υπήρξε τέτοια εισήγηση, δηλ. να διδάσκουν το μάθημα στο Γυμνάσιο και το Λύκειο εκείνοι που δεν το διδάχθηκαν στο Πανεπιστήμιο και να μην το διδάσκουν στο Γυμνάσιο και το Λύκειο αυτοί που το διδάχθηκαν στο Πανεπιστήμιο). Δεν μπορεί... (μπορεί;..). Πάμε δυό χρόνια πίσω...
H συζήτηση στη
Βουλή, τον Ιούλιο του 2014). Θέμα η διδασκαλία του μαθήματος
της Ιστορίας, μετά από σχετικό ερώτημα βουλευτή ο οποίος είχε προωθήσει το
αίτημα της Πανελλήνιας Ενωσης Φιλολόγων
("Π.Ε.Φ.") να διδάσκεται το μάθημα σε Α΄ και Β΄ ανάθεση μόνο από εκπαιδευτικούς
του κλάδου ΠΕ02 (ο οποίος ως γνωστόν
απαρτίζεται από 4 – 5 ειδικότητες: αποφοίτων Φιλολογίας, Ιστορίας, Φιλοσοφίας,
Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας, κ.λ.π) και να παύσει / καταργηθεί η β΄ ανάθεσή του στους
Θεολόγους (ΠΕ01) και στους ξενόγλωσσους (Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής γλώσσας)
εκπαιδευτικούς (ΠΕ05 – ΠΕ07). Απαντώντας
ο τ'οτε Υπουργός Παιδείας (και πανεπιστημιακός καθηγητής Συνταγματικού Δικαιου στο Πάντειο
Παν/μιο) Ανδρέας Λοβέρδος είναι ξεκάθαρος:
<<
Α. Γνωστοί
πολιτικοί λόγοι επέβαλαν εδώ και δεκαετίες για την εύρυθμη εφαρμογή του
προγράμματος - κυρίως όπου υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες - το μάθημα να
διδάσκεται σε δεύτερη ανάθεση και από εκπαιδευτικούς συγγενών ειδικοτήτων, οι
οποίοι στο πλαίσιο των σπουδών τους έχουν διδαχθεί είτε ελληνική , είτε
ευρωπαϊκή Ιστορία, είτε και τα δύο, και επομένως κατέχουν σε σημαντικό βαθμό
τις απαραίτητες γνώσεις και τη σχετική διδακτική μεθοδολογία.
Β. βεβαίως, ευκταίο θα ήταν να αρθούν τα πάσης
φύσεως πρακτικά εμπόδια, ώστε το μάθημα να διδάσκεται αποκλειστικά από
αποφοίτους των Ιστορικών Τμημάτων των Φιλοσοφικών σχολών και ήδη το Ι.Ε.Π. (σ.σ.: πρόκειται για το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), το πρώην «Παιδαγωγικό
Ινστιτούτο», αρμόδιο θεσμικό επιστημονικό φορέα του Υπ. Παιδείας - και - για τις αναθέσεις των
μαθημάτων) έχει
εισηγηθεί να μη διδάσκεται η Ιστορία ως
Β ανάθεση από ειδικότητες ξένων γλωσσών, εφόσον δεν έχουν διδαχθεί Ελληνική
Ιστορία.
Γ.Η
πολιτεία αναγνωρίζει τη σημασία της διδασκαλίας του μαθήματος της ιστορίας για
την εθνική και πολιτιστική αυτογνωσία των νέων. Για το λόγο αυτό καταβάλλονται
συνεχείς προσπάθειες για τον εκσυγχρονισμό της διδασκαλίας του και του
χρησιμοποιούμενου εκπαιδευτικού υλικού καθώς και για την εισαγωγή καινοτομιών,
που συμβάλλουν σημαντικά στην αναβάθμισή του>>, κ.λ.π. (βλ. σχετικώς "Esos" , "xenesglosses.eu" ).
* Ερώτημα, λοιπόν, και προβληματισμός: Εχει ανακληθεί η εισήγηση του Ι.Ε.Π. «να μη διδάσκεται η Ιστορία από τις ειδικότητες
των ξένων γλωσσών»; Aν όχι, με ποιο
επιστημονικό, νομικό και εν τέλει ηθικό έρεισμα απεφάσισε o νυν Υπουργός Παιδείας κ. Νικ. Φίλης να
δώσει την β΄ ανάθεση της Ιστορίας τους εκπαιδευτικούς των ξένων γλωσσών («που δεν την έχουν διδαχθεί…», κ.λ.π., όπως
επισημαίνει το Ι.Ε.Π.) αφαιρώντας την, την ίδια στιγμή, από τους Θεολόγους οι
οποίοι: α) και την έχουν διδαχθεί επαρκώς στο Πανεπιστήμιο, β) και επιτυχώς την
διδάσκουν εδώ και πολλά χρόνια και, γ) ουδεμία
ένσταση έχει για την παροχή της β΄ ανάθεσης της Ιστορίας σ΄ αυτούς το Ι.Ε.Π.;
* Κι εδώ ένα παλαιό (2013), πλήν αρκούντως επίκαιρο άρθρο με θέμα: "Ο "πόλεμος" για το μάθημα της Ιστορίας"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου