* Ολόκληρο το άρθρο στην "Ελευθερία" Λαρίσης
RELIGIOUSnet - Larissa Societatis theologorum - העמותה של תיאולוגים Ανεξάρτητο ιστολόγιο ενημερωτικού χαρακτήρα για θέματα Θεολογίας και Εκπαίδευσης. Τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν αποκλειστικά και μόνο τις απόψεις των συντακτών τους.
Παρασκευή 24 Ιουλίου 2020
"Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και η Εκκλησία της Ελλάδος". Εφημ. "Ελευθερία" Λαρίσης, 24.07.2020, σελ.6
Δευτέρα 20 Ιουλίου 2020
"Nομοκανονικά" 1/2020 με αφιέρωμα στο θέμα "Θρησκεία και Εκπαίδευση".
Του Χάρη Ανδρεόπουλου *
Aφιερωμένο
στο θέμα «Θρησκεία και Εκπαίδευση» είναι το νέο τεύχος της Επιθεωρήσεως
Εκκλησιαστικού και Κανονικού Δικαίου (τα) «Νομοκανονικά» (τχ. 1/2020) το οποίο
κυκλοφορήθηκε προσφάτως φιλοξενώντας μελέτες διακεκριμένων επιστημόνων από τους
χώρους της νομικής, πολιτικής και θεολογικής επιστήμης, έτσι ώστε να
εκδιπλώνεται, τελικώς, ολοκληρωμένος ένας γόνιμος διάλογος μεταξύ θεωρίας και
νομολογίας.
Τα «Νομοκανονικά»
είναι η εξαμηνιαία Επιθεώρηση που επιδιώκει να καλύψει δύο σύνθετους
και δυσχερείς επιστημονικούς κλάδους, το Εκκλησιαστικό και το Κανονικό Δίκαιο,
τόσο σε επίπεδο θεωρίας όσο και δικαστηριακής πράξεως. Αποτελούν το
επιστημονικό όργανο της Εταιρείας Εκκλησιαστικού και Κανονικού Δικαίου,
διευθύνονται υπό του ομ. καθηγητού Εκκλησιαστικού Δικαίου της Νομικής Αθηνών κ.
Ιωαν. Μ. Κονιδάρη, εκδίδονται ανελλιπώς από το 2002 και κυκλοφορούν το Μάϊο και
Νοέμβριο κάθε έτους από τις ευφήμως γνωστές εκδόσεις Σάκκουλα (https://www.sakkoulas.gr).
Απευθύνονται σε δικηγόρους, δικαστές, θεολόγους και σε ερευνητές επιστήμονες
από τον χώρο των κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών (ιστορικούς,
κοινωνιολόγους, κ.λ.π.) οι οποίοι είτε εντρυφούν στο πεδίο των σχέσεων
Πολιτείας – Εκκλησίας / θρησκευτικών κοινοτήτων, είτε ασχολούνται με θέματα της
Εκκλησιαστικής Ιστορίας και δη της νεότερης.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Ναί η όχι στην αξιολόγηση;
"...Μια από τις πλέον “πονεμένες ιστορίες” στο χώρο της Εκπαίδευσης είναι κι αυτή της αξιολόγησης. Όχι των μαθητών - αυτοί αξιολογούνται κανονικώς και αδιαλείπτως - αλλά των εκπαιδευτικών (Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης) για τους οποίους το ρολόϊ είναι σταματημένο τριάντα οκτώ (38) ολόκληρα χρόνια πίσω και συγκεκριμένα στο 1982 όταν με το Ν. 1304/1982 (της Κυβερνήσεως της πασοκικής “Αλλαγής”) καταργήθηκε ο θεσμός του Επιθεωρητή στην ελληνική εκπαίδευση. Ωστόσο, τότε, δεν καταργήθηκε μόνο ο Επιθεωρητής, υπό την έννοια ενός θεσμικού ρόλου, αλλά σταμάτησε, συλλήβδην, και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που διορίσθηκαν μετά το 1982 - μια ολόκληρη γενιά δασκάλων και καθηγητών - αξιολόγησαν δεκάδες χιλιάδες μαθητές, αυτοί, όμως, μέχρι και τη συνταξιοδότησή τους (2015 και εντεύθεν - “χονδρικώς” με τη συμπλήρωση 30/35ετίας) δεν αξιολογήθηκαν ποτέ και από κανέναν! Πολλοί εξ αυτών – αυτοί που δεν καμώνονται τους αλαθήτους, δίκην Πάπα Ρώμης - τό΄ χουν παράπονο, γιατί, όπως και να το κάνεις, έστω και για λόγους ψυχολογικούς μια (αξιολογική) επιβεβαίωση ότι κάνεις καλά τη δουλειά σου, ή μια (αξιολογική) παρατήρηση ότι σε τούτο και σ΄ εκείνο το σημείο δεν την κάνεις και τόσο καλά και πρέπει να βελτιωθείς, αυτή την επιβράβευση ή και την παρατήρηση, όλοι την έχουμε ανάγκη. Αντιθέτως, άλλοι θεωρούν την ανυπαρξία αξιολόγησης και την πορεία με “αυτόματο πιλότο” ως “κατάχτηση” του κλάδου..."
* Oλόκληρο το άρθρο στην ''Ελευθερία¨ Λαρίσης