Πριν από τις διακοπές του
καλοκαιριού οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών
Τα πάνω κάτω στο χρονοδιάγραμμα υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών, προκειμένου να κερδίσει από το επόμενο έτος τη μάχη των κενών που εμφανίζονται κάθε Σεπτέμβριο στα σχολεία σχεδιάζει τώρα να φέρει το υπουργείο Παιδείας.
Σύμφωνα με τα σημερινά (7/4/2014) "ΝΕΑ", ο Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος έχει βάλει ως νέο στόχο την αναμόρφωση του συστήματος υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών, καθώς πλέον υπάρχει αποτυπωμένη εικόνα του μεγαλύτερου ποσοστού των αναγκών στα σχολεία μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας My School, όπου συμπληρώνονται σε καθημερινή βάση ποικίλες πληροφορίες για δεδομένα μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών.
Ο σχεδιασμός είναι να ξεκινήσουν φέτος και στο εξής να ξεκινούν κάθε χρόνο πολύ νωρίτερα οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών και να ολοκληρωθούν πριν από τις διακοπές του καλοκαιριού, ώστε το επόμενο σχολικό έτος, το οποίο μάλιστα θα ξεκινήσει 6 μέρες νωρίτερα, στις 5 Σεπτεμβρίου αντί στις 11, να αρχίσει με το δυνατότερο λιγότερα κενά.
ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ:
Το νέο χρονοδιάγραμμα διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού στην εκπαίδευση που μελετούν αυτές τις μέρες στο υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να ανακοινωθεί τις επόμενες μέρες και να εφαρμοστεί από τον επόμενο κιόλας μήνα εκτός απροόπτου προβλέπει:
* Όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα γίνονται στο εξής Μάιο και Ιούνιο.
* Στη συνέχεια θα γίνονται οι περισσότερες προσλήψεις αναπληρωτών
* Από τη 1η μέχρι και τις 10 Ιουλίου που ξεκινούν οι άδειες θα γίνονται οι τοποθετήσεις στα σχολεία.
* Την ίδια περίοδο θα γίνονται οι κατανομές των ωρών ανά εκπαιδευτικό, προτού δηλαδή πάρουν άδειες.
* Οι άδειες ουσιαστικά θα ξεκινούν μετά τις 10 Ιουλίου, εφόσον θα έχουν ολοκληρωθεί οι υπηρεσιακές μεταβολές
* Δεν αλλάζει τίποτα στα μόρια για αποσπάσεις-μεταθέσεις
* Επίσης, μελετάται το ενδεχόμενο διοικητικής ενοποίησης της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε επίπεδο διευθύνσεων, με στόχο την καλύτερη κατανομή του προσωπικού (για παράδειγμα ένας καθηγητής ξένης γλώσσας ή
πληροφορικής ή γυμναστής κ.λπ. που εργάζεται σε δημοτικό σχολείο να μπορεί να
εργαστεί και σε γυμνάσιο ή λύκειο).
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, εφόσον όλα αυτά εφαρμοστούν θα βελτιωθεί σε τέτοιο βαθμό η απόδοση του συστήματος ώστε θα εξοικονομηθούν πάνω από 30 εκατ. ευρώ ετησίως, δε θα χρειαστεί να γίνει ούτε μια υποχρεωτική μετάθεση εκπαιδευτικού, ενώ το σύνολο των εκπαιδευτικών θα αποκτήσει οργανική θέση σε σχολεία, ταυτόσημη με τη λειτουργική. Θα εκλείψει ακόμα το φαινόμενο να χρειάζονται στρατιές αναπληρωτών κάθε χρονιά και να ομαλοποιείται η σχολική ζωή τον Οκτώβριο γιατί μέχρι τότε δεν έχει έρθει δάσκαλος.
Παράλληλα, με την αναμόρφωση του συστήματος υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών, ο υπουργός Παιδείας αναμένεται να ανακοινώσει τις επόμενες μέρες και την αύξηση του διδακτικού χρόνου. Τον ερχόμενο και κάθε Σεπτέμβριο, το σχολικό έτος θα ξεκινά στις 5 Σεπτεμβρίου και θα λήγει στις 15 Ιουνίου για τα δημοτικά σχολεία, στις 31 Μαΐου για τα γυμνάσια και τις τάξεις Α' και Β' λυκείου και στις 21 Μαΐου για τη Γ' λυκείου λόγω Πανελλαδικών, οι οποίες όμως από το μεθεπόμενο έτος θα περιλαμβάνουν μόνο τέσσερα μαθήματα.
Επίσης θα καταργηθούν θρησκευτικές αργίες όπως του Αι-Γιαννιού και θα μειωθούν οι περίπατοι. Όμως η αύξηση του διδακτικού χρόνου θα συνδυαστεί με μείωση της σχολικής ύλης και αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας ώστε να είναι εφικτή η εμβάθυνση στα μαθήματα ενόψει της εφαρμογής του νέου προγράμματος στα λύκεια που προβλέπει μαθήματα εμβάθυνσης και ξεκινά για τη β' τάξη το ερχόμενο έτος ενώ ήδη ισχύει για την α' λυκείου.
Σκοπός είναι να ενισχυθούν τα μαθησιακά αποτελέσματα αλλά να εξοικονομηθεί και χρόνος για τη δημιουργία μιας νέας ανάπαυλας στο διάστημα Φεβρουαρίου-Μαρτίου, κολλητά με την αργία της Καθαρής Δευτέρας. Από του χρόνου, η Καθαρή Δευτέρα θα σηματοδοτεί τη πολυσυζητημένη "λευκή εβδομάδα" ή αλλιώς "ανοιξιάτικο διάλειμμα" ώστε οι οικογένειες να έχουν τον χρόνο να εκδράμουν και ενισχυθούν έτσι και οι κατά τόπους επιχειρήσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου