«Το αίτημα για τη βελτίωση της Παιδείας αποτελεί διαχρονική
και καθολική απαίτηση των Ελλήνων πολιτών», τόνισε ο υπουργός Παιδείας και
Πολιτισμού - Καμία αλλαγή στο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ πριν το 2016-2017
Τις βασικές προτεραιότητες και τις κινήσεις στις οποίες θα
προχωρήσει το νέο υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού παρουσίασε από το βήμα της
Βουλής την Κυριακή ο Κων.Αρβανιτόπουλος..
Η ηγεσία του υπουργείου προετοιμάζεται για τη νέα σχολική χρονιά,
προκειμένου να πετύχει την έγκαιρη παροχή των σχολικών βιβλίων και την πλήρωση
των θέσεων δασκάλων και καθηγητών. «Στόχος και μέλημά μας είναι από την πρώτη
ημέρα του αγιασμού τα σχολεία να λειτουργούν ομαλά και χωρίς κενά», όπως είπε. Ο υπουργός μετέθεσε επίσης τις όποιες αλλαγές στο σύστημα
εισαγωγής για μετά την ολοκλήρωση των μεταρρυθμίσεων σε δευτεροβάθμια και
τριτοβάθμια εκπαίδευσης, με ορίζοντα την ακαδημαϊκή περίοδο 2016-2017.
Η κυβέρνηση θα δώσει ιδιαίτερο βάρος στην ικανοποίηση του
αιτήματος των πολιτών για βελτίωση της Παιδείας, καθώς «αποτελεί διαχρονική και
καθολική απαίτηση των Ελλήνων πολιτών. Η Παιδεία εξαντλείται από το δημοτικό ως
το πανεπιστήμιο στην άχαρη γυμναστική της διάνοιας με την απομνημόνευση. Είναι
προφανές ότι το πρόβλημα της παιδείας ούτε αντιμετωπίζεται ούτε εξαντλείται με
μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας παντού. Διότι η
Παιδεία αποτελεί εγγύηση των ίσων ευκαιριών, της κοινωνικής συνοχής και της
κοινωνικής κινητικότητας», τόνισε ο κ. Αρβανιτόπουλος.
Στο πλαίσιο αυτό, προωθούνται:
* αξιολόγηση διαδικασιών και ανθρώπινου δυναμικού με στόχο
ανάδειξη τομέων που χρειάζονται βελτιωτικές παρεμβάσεις
* βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης με αναβάθμιση του
Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης
Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση
* ενίσχυση υποδομών, κτιριολογικής υλικοτεχνικής υποδομής,
με «έξυπνα» βιοκλιματικά εκπαιδευτήρια, σύγχρονα ψηφιακά εποπτικά μέσα, το
ηλεκτρονικό βιβλίο και την ψηφιακή τάξη
* απορρόφηση κονδυλίων από το ΕΣΠΑ και το επιχειρησιακό
πρόγραμμα «εκπαίδευση και δια βίου μάθηση» που σήμερα προσεγγίζει το 28%
* συγκερασμός και σύνθεση των στόχων της στρατηγικής «Ευρώπη
2020» με το διαχρονικό πνεύμα της ελληνικής Παιδείας
Ψηφιακά δημοτικά από
του χρόνου, έπονται Γυμνάσια και Λύκεια
Ο κ.Αρβανιτόπουλος ανέφερε ότι «στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
το ψηφιακό σχολείο παίρνει σάρκα και οστά στη σχολική χρονιά 2013-2014. Στη
δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θα καταθέσουμε νομοσχέδιο εντός του έτους για τη
μεταρρύθμιση του Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου.
Στη μεταλυκειακή εκπαίδευση και κατάρτιση ολοκληρώνουμε τη
μεταφορά της αρμοδιότητας λειτουργίας των Δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής
Κατάρτισης στην Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση. Στηρίζουμε αλλά και ελέγχουμε τον
θεσμό των Κέντρων Μεταλυκειακής εκπαίδευσης».
Ενίσχυση των Δημόσιων Πανεπιστημίων
Η κυβέρνηση επιδιώκει ποιοτική αναβάθμιση, απρόσκοπτη
λειτουργία και ενίσχυση του Δημοσίου Πανεπιστημίου και προχωρά σε μία σειρά από
άμεσες κινήσεις:
*εξορθολογισμός του χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης με βάση
ακαδημαϊκά κριτήρια, αλλά και την κοινωνική και οικονομική γεωγραφία της χώρας
* ολοκλήρωση της εφαρμογής του Νόμου για την ανώτατη
εκπαίδευση
διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των ελληνικών ΑΕΙ και
ΤΕΙ για να παρέχουν το δημόσιο αγαθό της Παιδείας
* αναθεώρηση του συστήματος συγγραμμάτων
* βελτίωση των υποδομών της φοιτητικής μέριμνας
Για το Γενικό Λύκειο ο
υπουργός Παιδείας είπε: "Στοχεύουμε στη μορφωτική αυτοτέλεια του Λυκείου,
στο γνωσιακό επαναπροσδιορισμό του, στην αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής.
Στα δομικά χαρακτηριστικά του Λυκείου θα δίνεται έμφαση στην ανθρωπιστική
παιδεία, θα προωθείται η σταδιακή εμβάθυνση στα γνωστικά αντικείμενα και όχι η
κάθετη εξειδίκευση και θα καθιερώνεται η ταύτιση της διδακτέας με την εξεταστέα
ύλη. Ιδιαίτερη μέριμνα θα ληφθεί, ώστε να εξασφαλιστεί η σωστή αντιμετώπιση
όλων των διδακτικών αντικειμένων".
Για το Επαγγελματικό
Λύκειο ο κ. Αρβανιστόπουλος σημείωσε: " επιδιώκουμε την αναβάθμιση της
τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, με στόχο τη σύνδεσή της και την
ευκολότερη πρόσβαση στην αγορά εργασίας, σε τέχνες ή επαγγέλματα αιχμής, τη
δυνατότητα πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση και την πιστοποίηση γνώσεων και
την κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων, σύμφωνα με τα δεδομένα της
Ευρωπαϊκής Ένωσης".
Για τα ΙΕΚ ο κ. υπουργός
τόνισε: "Στη μεταλυκειακή εκπαίδευση και κατάρτιση ολοκληρώνουμε τη
μεταφορά, τις αρμοδιότητες, τις λειτουργίες των δημοσίων Ινστιτούτων
Επαγγελματικής Κατάρτισης στην περιφερειακή αυτοδιοίκηση. Στόχος ο
εξορθολογισμός του συστήματος και η προσαρμογή του στις περιφερειακές και τοπικές
αναπτυξιακές προτεραιότητες".
Για τα Κολλέγια ο κ.
Αρβανιστόπουλος τόνισε: «στηρίζουμε αλλά και ελέγχουμε τον θεσμό των Κέντρων
Μεταλυκειακής εκπαίδευσης. Προχωράμε στην αναγνώριση των επαγγελματικών
προσόντων εναρμονίζοντας τις πολιτικές μας με το ευρωπαϊκό γίγνεσθα».
Για την εκπαίδευση ελληνοπαίδων εξωτερικού ο κ.
υπουργός τόνισε πως «ενισχύεται αποφασιστικά μέσα από την επιδιωκόμενη
συνέργεια της Ελληνικής Πολιτείας, του Οικουμενικού Πατριαρχείου, των άλλων
Πατριαρχείων και των Ελληνικών Κοινοτήτων της Διασποράς και σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης, από την
πρωτοβάθμια έως την ανωτάτη και την ενίσχυση των Πανεπιστημιακών Εδρών
Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού»
χωρις να ειμαι γενικοτερα αντιθετος προς μια ολοκληρωμενη και ορθως δομημενη και ''τελος'' εχουσαν τη βελτιωση των εκπαιδευτικων διαδικασιων και φορεων αξιολογηση και οχι την απολυση (οπως ολοι διαισθανονται στο απαραδεκτο μεταοθωμανικο μας κρατιδιο), απορω με την εμμονη των τελευταιων υπουργων παιδειας για το θεμα της αξιολογησης. πραγματικα πιστευω να αναφερονται σε αυτην σκετα φιλολογικα και εν ειδει απλης ανφορας στα πλαισια εκθεσης ιδεων. ειδαλλως αποτελει αυθαδεια να μιλαμε για τετοια θεματα σε ανθρωπους που εχουν ηδη αξιολογησει αρνητικα και απαξιωτικα δια της οικονομικης τους εξαθλιωσης.
ΑπάντησηΔιαγραφή