Από την όμορφη, λεβεντογέννα Κρήτη, μια παλικαρίσια πρόταση για το θρησκευτικό μάθημα, από ένα λεβεντόπαπα, τον εκλεκτο συνάδελφο, θεολόγο και μουσικό, πρωτ. π. Γεώργιο Τζάβλα. Μας γράφει:
"Αγαπητέ συνάδελφε,
ιδού πεδίον λαμπρον, ιδού πεδίον δόξης στον τραγέλαφο της Ελληνικής παιδείας και πραγματικότητας. Νοιάζεται η Ελληνική οικογένεια για την θρησκευτική γνώση, παιδεία και μόρφωση της; Ας μην κρίνουμε -αξιολογούμε κατά περίπτωσιν, εκεί δηλαδή, όπου υπάρχει ενδιαφέρον. Εάν το μάθημα οριστεί ως επιλεγόμενο, θεωρείστε το καταργηθέν. Εάν το μάθημα επιλέγεται βάσει των προσόντων του διδάσκοντος, περνάμε σε ένα άλλο επίπεδο. Αναγκαίον; Ο διδάσκων κινδυνεύει να πέσει στην παγίδα, να είναι αρεστός για να τον επιλέγουν, τότε όμως δεν θα μπορεί να είναι παιδαγωγός. Αυτή είναι πρόσκληση και πρόκληση, συγχρόνως. Καιρός να αναμετρηθούμε με την μετριότητά μας.
Είμαστε έτοιμοι να αφήσουμε τη βολή μας. Κι αν ναι, το σχολικό πλαίσιο είναι υποστηρικτικό. Ακούω φωνές: δειλία , διαφυγή , ατολμία , κι άλλες : ρεαλισμός. Μη εισενέγκωμεν ημάς εις πειρασμόν.
Υποχρεωτικό μάθημα για όλους τους μαθητές , με τις ανάλογες αλλαγές στα σχολικά εγχειρίδια. Έχουμε τόσο πλούτο θεολογικό, πολιτιστικό, λαογραφικό κ.α που μπορεί να στηρίξει ένα ανάλογο μάθημα, ωφέλιμο γνωσιολογικά, βιωματικά και εμπειρικά για τους μαθητές μας.
Ευλογίες και χαρές να ‘χει ο καινούργιος χρόνος ,
να πλημυρίσουν οι καρδιές να αφανιστεί ο πόνος.
Παπα - Γιώργης Τζάβλας
Κρήτη"
"Αγαπητέ συνάδελφε,
ιδού πεδίον λαμπρον, ιδού πεδίον δόξης στον τραγέλαφο της Ελληνικής παιδείας και πραγματικότητας. Νοιάζεται η Ελληνική οικογένεια για την θρησκευτική γνώση, παιδεία και μόρφωση της; Ας μην κρίνουμε -αξιολογούμε κατά περίπτωσιν, εκεί δηλαδή, όπου υπάρχει ενδιαφέρον. Εάν το μάθημα οριστεί ως επιλεγόμενο, θεωρείστε το καταργηθέν. Εάν το μάθημα επιλέγεται βάσει των προσόντων του διδάσκοντος, περνάμε σε ένα άλλο επίπεδο. Αναγκαίον; Ο διδάσκων κινδυνεύει να πέσει στην παγίδα, να είναι αρεστός για να τον επιλέγουν, τότε όμως δεν θα μπορεί να είναι παιδαγωγός. Αυτή είναι πρόσκληση και πρόκληση, συγχρόνως. Καιρός να αναμετρηθούμε με την μετριότητά μας.
Είμαστε έτοιμοι να αφήσουμε τη βολή μας. Κι αν ναι, το σχολικό πλαίσιο είναι υποστηρικτικό. Ακούω φωνές: δειλία , διαφυγή , ατολμία , κι άλλες : ρεαλισμός. Μη εισενέγκωμεν ημάς εις πειρασμόν.
Υποχρεωτικό μάθημα για όλους τους μαθητές , με τις ανάλογες αλλαγές στα σχολικά εγχειρίδια. Έχουμε τόσο πλούτο θεολογικό, πολιτιστικό, λαογραφικό κ.α που μπορεί να στηρίξει ένα ανάλογο μάθημα, ωφέλιμο γνωσιολογικά, βιωματικά και εμπειρικά για τους μαθητές μας.
Ευλογίες και χαρές να ‘χει ο καινούργιος χρόνος ,
να πλημυρίσουν οι καρδιές να αφανιστεί ο πόνος.
Παπα - Γιώργης Τζάβλας
Κρήτη"
Παπα - Γιώργη, σ' ευχαριστούμε από καρδιάς για τη συμμετοχή σου στο διάλογο, για τις ευχές και για την εξαιρετική μαντινάδα σου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Θεός να σ' έχει καλά και να σε δυναμώνει να επιτελείς το έργο σου στη διακονία της Εκκλησίας, ως λειτουργός του Υψίστου και στην υπηρεσία της εκπαίδευσης, ως συνάδελφος θεολόγος καθηγητής.
Χρόνια Πολλά, Καλά κι' Ευλογημένα!