ΣΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΗΣ
ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ, ΣΤΟ ΒΟΛΟ
Πρόγραμμα επιμόρφωσης
θεολόγων εκπαιδευτικών
* Υπό την αιγίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου – Θα δοθούν Βεβαιώσεις στους συμμετέχοντες
Η Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών στην προσπάθειά της να ανταποκριθεί στις αυξημένες επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών θεολόγων διοργανώνει επιμορφωτικό σεμινάριο που θα πραγματοποιηθεί στην έδρα της Ακαδημίας, στο Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλίας, στο Βόλο, από το απόγευμα της Παρασκευής 28 έως το μεσημέρι της Δευτέρας 31 Αυγούστου 2009, με θέμα: «Δημιουργική και επικοινωνιακή διδασκαλία στο μάθημα των Θρησκευτικών». Το σεμινάριο τελεί υπό την αιγίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. (Θα δοθούν βεβαιώσεις). Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος.
Το σκεπτικό
Είναι γενικότερη η τάση της σύγχρονης Διδακτικής να προσδιορίζει τη διδασκαλία με όσο ευρύτερο τρόπο γίνεται, έχοντας προσθέσει στο παραδοσιακό «διδακτικό τρίγωνο» (δάσκαλος - μαθητής - αντικείμενο μάθησης) και αυτό του διδακτικού πλαισίου, της συνάφειας δηλαδή (context) μέσα στην οποία συντελείται η επικοινωνία των παραπάνω στοιχείων. Καθώς η διδασκαλία έχει αναδειχθεί ως μια κατεξοχήν επικοινωνιακή διαδικασία, η σύγχρονη Διδακτική στρέφεται πλέον από τα χαρακτηριστικά του «καλού» δασκάλου στις δραστηριότητες της διδασκαλίας που δημιουργούν ένα δυναμικό περιβάλλον μάθησης.
Έχοντας υπόψη ότι οι σύγχρονες συνθήκες προβάλλουν ιδιαίτερες απαιτήσεις πάνω στο μάθημα των Θρησκευτικών (ποικιλία θρησκευτικής και πολιτισμικής προέλευσης των μαθητών, κατάργηση θρησκευτικών προκαταλήψεων, ανάδειξη του ενοποιητικού ρόλου της θρησκείας, καλλιέργεια θρησκευτικής ταυτότητας και ταυτόχρονα αποδοχή της θρησκευτικής ετερότητας κ.ά.) οι θεολόγοι εκπαιδευτικοί χρειάζεται να διευρύνουν τις θεωρήσεις τους για τη διδασκαλία. Πιο συγκεκριμένα, υπερβαίνοντας την αποκλειστικότητα της διδασκαλίας-λόγου να σχεδιάζουν, οργανώνουν και υλοποιούν για την τάξη τους δραστηριότητες με πολλές διαστάσεις (ερμηνεία, κριτική κατανόηση, ενσυναίσθηση, διάλογο, επικοινωνία, συνεργασία κ.ά.π.). Μ' αυτόν τον τρόπο ευνοείται η ουσιαστική θρησκευτική μόρφωση των μαθητών. Σ' αυτή την κατεύθυνση κινείται το πρόγραμμα της Ακαδημίας.
Οι θεματικές ενότητες του προγράμματος:
1. Διδάσκοντας Θρησκευτικά σε ομάδες μαθητών (ομαδοσυνεργατική διδασκαλία)
2. Η δυναμική της βιωματικής μάθησης για το ΜΘ
3. Προσεγγίζοντας θέματα του ΜΘ με όχημα τις εικαστικές τέχνες
4. Αναγνωρίζοντας τα σύγχρονα αιτήματα προς το ΜΘ, διερευνώντας τις σύγχρονες απαντήσεις του ΜΘ
5. Η αξιολόγηση ως δυνατότητα για έλεγχο και βελτίωση της διδασκαλίας του ΜΘ
Οι στόχοι του προγράμματος
· Καλλιέργεια διερευνητικών/διαγνωστικών και διδακτικών δεξιοτήτων των θεολόγων
· Αναγνώριση των σύγχρονων απαιτήσεων προς το ΜΘ και των αναγκαίων διδακτικών τροποποιήσεων
· Δημιουργία μιας ομάδας θεολόγων που συνεργάζεται.
Τα χαρακτηριστικά του προγράμματος
· Το πρόγραμμα θα λειτουργήσει ταυτόχρονα σε τρία επίπεδα: ενημερωτικό, καλλιέργεια ικανοτήτων / δεξιοτήτων και βελτίωση στάσεων / νοοτροπιών / συμπεριφορών των εκπαιδευτικών.
· Για την υλοποίηση του προγράμματος επιλέχθηκαν μέθοδοι όπως: εισηγήσεις / παρουσιάσεις (και με χρήση Νέων Τεχνολογιών), εργαστήρια, εργασία σε ομάδες, συμμετοχική και συνεργατική διερεύνηση, μελέτη περίπτωσης, συζητήσεις, κ.ά.
· Πέρα από τα δεδομένα περιεχόμενα του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι έχουν τη δυνατότητα να φέρουν για επεξεργασία σχετικά ζητήματα που τους απασχολούν.
· Θα πραγματοποιηθεί τελική (ex posteriori) αξιολόγηση του προγράμματος.
Επιμορφωτές:
- Όλγα Γριζοπούλου, Δρ. Θεολογίας, Συγγραφέας σχολικών εγχειριδίων Βιογραφικό
- Βάσω Γώγου, Θεολόγος-Φιλόλογος, Εκπαιδευτικός Πολιτισμικής και Αισθητικής Αγωγής στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Λάρισας Βιογραφικό
- Πηγή Καζλάρη, επιτ. Σχολική Σύμβουλος Θεολόγων, Συγγραφέας σχολικών εγχειριδίων Βιογραφικό
- Απόστολος Μπάρλος, Master Θεολογίας ΑΠΘ, Διευθυντής Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Λάρισας, Συγγραφέας σχολικών εγχειριδίων Βιογραφικό
* Πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής μέχρι την Κυριακή 28 Ιουνίου 2009:
α) Στο site της Ακαδημίας: http://www.acadimia.gr/ για ενημέρωση και στην ηλεκτρονική διεύθυνση: info@acadimia.gr & xrparissi@acadimia.gr για δηλώσεις συμμετοχής.
β) Στο fax : 24210-77115 (προτιμάται ωστόσο η αποστολή με e-mail)
Τηλέφωνα επικοινωνίας: 24210 - 93 572, κινητό: 6986 78 76 39
* ΕΝΤΥΠΗ ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ:
http://www.acadimia.gr/images/stories/Epimorfosi/aithsh%20symmetoxhs%20epimorfotiko%20seminario.doc
ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ, ΣΤΟ ΒΟΛΟ
Πρόγραμμα επιμόρφωσης
θεολόγων εκπαιδευτικών
* Υπό την αιγίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου – Θα δοθούν Βεβαιώσεις στους συμμετέχοντες
Η Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών στην προσπάθειά της να ανταποκριθεί στις αυξημένες επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών θεολόγων διοργανώνει επιμορφωτικό σεμινάριο που θα πραγματοποιηθεί στην έδρα της Ακαδημίας, στο Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλίας, στο Βόλο, από το απόγευμα της Παρασκευής 28 έως το μεσημέρι της Δευτέρας 31 Αυγούστου 2009, με θέμα: «Δημιουργική και επικοινωνιακή διδασκαλία στο μάθημα των Θρησκευτικών». Το σεμινάριο τελεί υπό την αιγίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. (Θα δοθούν βεβαιώσεις). Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος.
Το σκεπτικό
Είναι γενικότερη η τάση της σύγχρονης Διδακτικής να προσδιορίζει τη διδασκαλία με όσο ευρύτερο τρόπο γίνεται, έχοντας προσθέσει στο παραδοσιακό «διδακτικό τρίγωνο» (δάσκαλος - μαθητής - αντικείμενο μάθησης) και αυτό του διδακτικού πλαισίου, της συνάφειας δηλαδή (context) μέσα στην οποία συντελείται η επικοινωνία των παραπάνω στοιχείων. Καθώς η διδασκαλία έχει αναδειχθεί ως μια κατεξοχήν επικοινωνιακή διαδικασία, η σύγχρονη Διδακτική στρέφεται πλέον από τα χαρακτηριστικά του «καλού» δασκάλου στις δραστηριότητες της διδασκαλίας που δημιουργούν ένα δυναμικό περιβάλλον μάθησης.
Έχοντας υπόψη ότι οι σύγχρονες συνθήκες προβάλλουν ιδιαίτερες απαιτήσεις πάνω στο μάθημα των Θρησκευτικών (ποικιλία θρησκευτικής και πολιτισμικής προέλευσης των μαθητών, κατάργηση θρησκευτικών προκαταλήψεων, ανάδειξη του ενοποιητικού ρόλου της θρησκείας, καλλιέργεια θρησκευτικής ταυτότητας και ταυτόχρονα αποδοχή της θρησκευτικής ετερότητας κ.ά.) οι θεολόγοι εκπαιδευτικοί χρειάζεται να διευρύνουν τις θεωρήσεις τους για τη διδασκαλία. Πιο συγκεκριμένα, υπερβαίνοντας την αποκλειστικότητα της διδασκαλίας-λόγου να σχεδιάζουν, οργανώνουν και υλοποιούν για την τάξη τους δραστηριότητες με πολλές διαστάσεις (ερμηνεία, κριτική κατανόηση, ενσυναίσθηση, διάλογο, επικοινωνία, συνεργασία κ.ά.π.). Μ' αυτόν τον τρόπο ευνοείται η ουσιαστική θρησκευτική μόρφωση των μαθητών. Σ' αυτή την κατεύθυνση κινείται το πρόγραμμα της Ακαδημίας.
Οι θεματικές ενότητες του προγράμματος:
1. Διδάσκοντας Θρησκευτικά σε ομάδες μαθητών (ομαδοσυνεργατική διδασκαλία)
2. Η δυναμική της βιωματικής μάθησης για το ΜΘ
3. Προσεγγίζοντας θέματα του ΜΘ με όχημα τις εικαστικές τέχνες
4. Αναγνωρίζοντας τα σύγχρονα αιτήματα προς το ΜΘ, διερευνώντας τις σύγχρονες απαντήσεις του ΜΘ
5. Η αξιολόγηση ως δυνατότητα για έλεγχο και βελτίωση της διδασκαλίας του ΜΘ
Οι στόχοι του προγράμματος
· Καλλιέργεια διερευνητικών/διαγνωστικών και διδακτικών δεξιοτήτων των θεολόγων
· Αναγνώριση των σύγχρονων απαιτήσεων προς το ΜΘ και των αναγκαίων διδακτικών τροποποιήσεων
· Δημιουργία μιας ομάδας θεολόγων που συνεργάζεται.
Τα χαρακτηριστικά του προγράμματος
· Το πρόγραμμα θα λειτουργήσει ταυτόχρονα σε τρία επίπεδα: ενημερωτικό, καλλιέργεια ικανοτήτων / δεξιοτήτων και βελτίωση στάσεων / νοοτροπιών / συμπεριφορών των εκπαιδευτικών.
· Για την υλοποίηση του προγράμματος επιλέχθηκαν μέθοδοι όπως: εισηγήσεις / παρουσιάσεις (και με χρήση Νέων Τεχνολογιών), εργαστήρια, εργασία σε ομάδες, συμμετοχική και συνεργατική διερεύνηση, μελέτη περίπτωσης, συζητήσεις, κ.ά.
· Πέρα από τα δεδομένα περιεχόμενα του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι έχουν τη δυνατότητα να φέρουν για επεξεργασία σχετικά ζητήματα που τους απασχολούν.
· Θα πραγματοποιηθεί τελική (ex posteriori) αξιολόγηση του προγράμματος.
Επιμορφωτές:
- Όλγα Γριζοπούλου, Δρ. Θεολογίας, Συγγραφέας σχολικών εγχειριδίων Βιογραφικό
- Βάσω Γώγου, Θεολόγος-Φιλόλογος, Εκπαιδευτικός Πολιτισμικής και Αισθητικής Αγωγής στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Λάρισας Βιογραφικό
- Πηγή Καζλάρη, επιτ. Σχολική Σύμβουλος Θεολόγων, Συγγραφέας σχολικών εγχειριδίων Βιογραφικό
- Απόστολος Μπάρλος, Master Θεολογίας ΑΠΘ, Διευθυντής Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Λάρισας, Συγγραφέας σχολικών εγχειριδίων Βιογραφικό
* Πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής μέχρι την Κυριακή 28 Ιουνίου 2009:
α) Στο site της Ακαδημίας: http://www.acadimia.gr/ για ενημέρωση και στην ηλεκτρονική διεύθυνση: info@acadimia.gr & xrparissi@acadimia.gr για δηλώσεις συμμετοχής.
β) Στο fax : 24210-77115 (προτιμάται ωστόσο η αποστολή με e-mail)
Τηλέφωνα επικοινωνίας: 24210 - 93 572, κινητό: 6986 78 76 39
* ΕΝΤΥΠΗ ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ:
http://www.acadimia.gr/images/stories/Epimorfosi/aithsh%20symmetoxhs%20epimorfotiko%20seminario.doc
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου