"ΟΧΗΜΑ» ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΟΙ ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ
Η αξία της εικόνας στο θρησκευτικό μάθημα
* Σεμινάριο θεολόγων στην Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών της Ιεράς Μητρόπολης Δημητριάδος, υπό την αιγίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
Πως πρέπει να γίνει η ανάγνωση της εικόνας ή η κριτική προσέγγιση ενός έργου τέχνης; Πως θα ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές ώστε να αποκτήσουν τα «κλειδιά» που θα δίνουν την πρόσβαση στο να μπορούν να κάνουν τη βασική ανάγνωση του έργου που παρατηρούν – να διαβάζουν μέσα από την οπτική «γραμματική» και το «συντακτικό» της εικόνας, να ξεκλειδώνουν τα νοήματα που περιέχει και τους συμβολισμούς της;
Aπαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα δόθηκαν στο επιστημονικό σεμινάριο για την προσέγγιση θεμάτων του θρησκευτικού μαθήματος με όχημα τις εικαστικές τέχνες το οποίο πραγματοποιήθηκε από την Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών της Ι. Μητρόπολης Δημητριάδος, στο συνεδριακό κέντρο Θεσσαλίας, στα Μελισσιάτικα του Βόλου.
Ειδικά για το μάθημα στην Α’ και Β’ Γυμνασίου παρουσιάσθηκε η ποικιλία των έργων που φανερώνουν την εξέλιξη της βυζαντινής τέχνης από τα Παλαιοχριστιανικά στα Κομνήνεια και τα έργα του 14ου και 15ου αιώνος, μέχρι τα Μεταβυζαντινά και τα έργα του 20ου αιώνος, όπως είναι αυτά του Αγ. Αστεριάδη καθώς και των νεώτερων αγιογράφων που συμβάλλουν στην εξέλιξη και στο διάλογο της βυζαντινής τέχνης με σύγχρονα αισθητικά ζητήματα.
* Στο σενάριο, το οποίο τελεί υπό την αιγίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και θα ολοκληρωθεί περί τα μέσα Απριλίου, διδάσκουν ως επιμορφωτές οι συγγραφείς του βιβλίου Θρησκευτικών της Α’ Γυμνασίου κ.κ. Ολγα Γριζοπούλου δρ. Θεολογίας και Πηγή Καζλάρη, πρ. Σχολική Σύμβουλος, ο συγγραφέας του βιβλίου Θρησκευτικών της Β’ Γυμνασίου κ. Απ. Μπάρλος, M. Sc. Θεολογίας και η κ. Βάσω Γώγου, θεολόγος – φιλόλογος, εκπαιδευτικός πολιτισμικής και αισθητικής αγωγής στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Λάρισας. Υπεύθυνος γραμματειακής υποστήριξης του σεμιναρίου είναι ο θεολόγος καθηγητής κ. Χρήστος Παρίσης.
Η αξία της εικόνας στο θρησκευτικό μάθημα
* Σεμινάριο θεολόγων στην Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών της Ιεράς Μητρόπολης Δημητριάδος, υπό την αιγίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
Πως πρέπει να γίνει η ανάγνωση της εικόνας ή η κριτική προσέγγιση ενός έργου τέχνης; Πως θα ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές ώστε να αποκτήσουν τα «κλειδιά» που θα δίνουν την πρόσβαση στο να μπορούν να κάνουν τη βασική ανάγνωση του έργου που παρατηρούν – να διαβάζουν μέσα από την οπτική «γραμματική» και το «συντακτικό» της εικόνας, να ξεκλειδώνουν τα νοήματα που περιέχει και τους συμβολισμούς της;
Aπαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα δόθηκαν στο επιστημονικό σεμινάριο για την προσέγγιση θεμάτων του θρησκευτικού μαθήματος με όχημα τις εικαστικές τέχνες το οποίο πραγματοποιήθηκε από την Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών της Ι. Μητρόπολης Δημητριάδος, στο συνεδριακό κέντρο Θεσσαλίας, στα Μελισσιάτικα του Βόλου.
Ειδικά για το μάθημα στην Α’ και Β’ Γυμνασίου παρουσιάσθηκε η ποικιλία των έργων που φανερώνουν την εξέλιξη της βυζαντινής τέχνης από τα Παλαιοχριστιανικά στα Κομνήνεια και τα έργα του 14ου και 15ου αιώνος, μέχρι τα Μεταβυζαντινά και τα έργα του 20ου αιώνος, όπως είναι αυτά του Αγ. Αστεριάδη καθώς και των νεώτερων αγιογράφων που συμβάλλουν στην εξέλιξη και στο διάλογο της βυζαντινής τέχνης με σύγχρονα αισθητικά ζητήματα.
* Στο σενάριο, το οποίο τελεί υπό την αιγίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και θα ολοκληρωθεί περί τα μέσα Απριλίου, διδάσκουν ως επιμορφωτές οι συγγραφείς του βιβλίου Θρησκευτικών της Α’ Γυμνασίου κ.κ. Ολγα Γριζοπούλου δρ. Θεολογίας και Πηγή Καζλάρη, πρ. Σχολική Σύμβουλος, ο συγγραφέας του βιβλίου Θρησκευτικών της Β’ Γυμνασίου κ. Απ. Μπάρλος, M. Sc. Θεολογίας και η κ. Βάσω Γώγου, θεολόγος – φιλόλογος, εκπαιδευτικός πολιτισμικής και αισθητικής αγωγής στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Λάρισας. Υπεύθυνος γραμματειακής υποστήριξης του σεμιναρίου είναι ο θεολόγος καθηγητής κ. Χρήστος Παρίσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου