Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2011

Θρησκεία και Εκπαίδευση

To θέμα "Θρησκεία και Εκπαίδευση - To Ιστορικό και Συνταγματικό Πλαίσιο της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης" θα εισηγηθεί ο επίκουρος καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου στο Τμήμα Νομικής του ΑΠΘ Παναγιώτης Μαντζούφας, στο πλαίσιο εκδήλωσης που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου στις 19:30 στην Αιθ."Κωνσταντόπουλος" της Νομικής Σχολής (1ος όροφος) και συνδιοργανώνεται από τον Τομέα Δημοσίου Δικαίου (Τρίτος κύκλος σπουδών) και το δίκτυο "Θρησκεία και Πόλις".

Τρεις Ιεράρχες: Μεγάλοι παιδαγωγοί, οικουμενικοί δάσκαλοι


Γιορτάζουμε σήμερα 30η Ιανουαρίου τη μνήμη των Τριών Ιεραρχών που με το βαθύ φιλοσοφικό τους στοχασμό, τη μεγάλη και βαθιά πίστη τους, τη θερμή αγάπη τους στο Θεό και τον άνθρωπο, αναδείχθηκαν μεγάλοι παιδαγωγοί και οικουμενικοί δάσκαλοι έχοντας καταφέρει να συγκεράσουν αρμονικά την αρχαία ελληνική γραμματεία και φιλοσοφία με τη χριστιανική πίστη... Βλ. http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=4727

Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011

Ενα επιστημονικό περιοδικό απαραίτητο για τους θεολόγους της εκπαίδευσης


Παρέχεται με ειδική έκπτωση 50% στους θεολόγους εκπ/κούς

Το επιστημονικό περιοδικό «Θεολογία» που εκδίδεται από την Εκκλησία της Ελλάδος, διευρύνοντας το αναγνωστικό κοινό του, ώστε να διακονήσει και να υποστηρίξει θεολογικά και ποιμαντικά το ευρύτερο έργο της Εκκλησίας στο σύγχρονο κόσμο, παρέχει πλέον ειδική έκπτωση 50% στους εκπαιδευτικούς Θεολόγους που εγγράφονται συνδρομητές. Για περισσότερες πληροφορίες στο Θεολογικό ιστολόγιο: http://theologylar.blogspot.com/2011/01/h-50.html

Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2011

Στηρίζει τον Δημητριάδος το Τμήμα Θεολογίας του ΑΠΘ



* Για την επιλογή του να διαβάζει τα λειτουργικά αναγνώσματα της Π.Δ. στη δημοτική, ενώ παράλληλα καταγγέλει ως «φαινόμενα φονταμενταλισμού» τις «συμπεριφορές πολεμικής και απαξίωσης που στρέφονται κατά καθηγητών και ιεραρχών, μηδέ του Αρχιεπισκόπου και του Οικουμενικού Πατριάρχου εξαιρουμένων»

Tην επιλογή του μητροπολίτου Δημητριάδος κ. Ιγνατίου να διαβάζει τα λειτουργικά αναγνώσματα της Παλαιάς Διαθήκης στη δημοτική στηρίζει με ψήφισμά του το Τμήμα Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, καταδικάζοντας, παράλληλα, την φραστική επίθεση που δέχθηκε πρόσφατα ο κ. Ιγνάτιος εντός του ναού του Αγ. Αντωνίου Βόλου από ομάδα πιστών που αντιτίθεται στην ανάγνωση λειτουργικών κειμένων στη δημοτική γλώσσα. Το Τμήμα Θεολογίας του ΑΠΘ ασκώντας δριμεία κριτική σε συμπεριφορές σαν αυτές που εκδηλώθηκαν σε βάρος του μητροπολίτου Δημητριάδος κάνει λόγο για «φαινόμενα φονταμενταλισμού», για «φανατισμένες ενέργειες που μετατρέπουν την ορθόδοξη πίστη σε ιδεολογία» και «φαρισαϊκού τύπου πρακτικές πρακτικές που γίνονται σκόλοπες για την συμμετοχή των πιστών στην Εκκλησία».
Aναλυτικό ρεπορτάζ στο "Amen.gr": http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=4705

Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

Η ρητορική τέχνη από την αρχαιότητα στο βυζάντιο

Συμβολή στη μελέτη της ρητορικής των βυζαντινών το βιβλίο του Λαρισαίου Δρος Βυζαντινής Φιλολογίας Χαραλάμπου Στεργιούλη, «Λόγοι στην ανακομιδή των λειψάνων του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου»


Tην αδιάσπαστη αλυσίδα της ρητορικής τέχνης από την αρχαιότητα στο Βυζάντιο, αλλά και τη συνέχειά της μέχρι τις μέρες μας στα έδρανα των δικαστηρίων και του Κοινοβουλίου, αναδεικνύει ο Δρ. Βυζαντινής Φιλολογίας του ΑΠΘ, εκλεκτός συνάδελφος και αγαπητός φίλος Χαράλαμπος Β. Στεργιούλης, με ένα σπουδαίο επιστημονικό του πόνημα στο τομέα της βυζαντινής ρητορικής, το οποίο αφού απετέλεσε θέμα της διδακτορικής του διατριβής έχει ήδη λάβει τη μορφή επιστημονικού εγχειριδίου. Πρόκειται για το βιβλίο «Λόγοι στην ανακομιδή των λειψάνων του Ιωάννου του Χρυσοστόμου – Συμβολή στη μελέτη της ταφικής επιδεικτικής ρητορικής των βυζαντινών», που εκδόθηκε από το Κέντρο Βυζαντινών Ερευνών του ΑΠΘ.


* Bλ. βιβλιοπαρουσίαση στο "Amen.gr": http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=4679 και στην "Ελευθερία": http://www.eleftheria.gr/viewarticle.asp?aid=25852&pid=19&CategoryID=19&txt=%F3%F4%EF%F5%F3

Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2011

"Παραμένουν υποχρεωτικά τα Θρησκευτικά στο νέο Λύκειο"


Mε την εκτίμηση ότι «το υπουργείο Παιδείας, που δεν επιθυμεί σύγκρουση με την Εκκλησία, ιδιαίτερα στη συγκεκριμένη περίοδο, παρά το πολιτικό κόστος, μελετά το ενδεχόμενο να εντάξει τα Θρησκευτικά στα υποχρεωτικά μαθήματα του νέου σχολείου που σχεδιάζει», καταλήγει στο σημερινό της ρεπορτάζ (της έγκριτης δημοσιογράφου κ. Μαρίας Παπουτάκη) η «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» (23/01/2011, σελ. 41, http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=244086).

Επιβεβαιώνοντας τις αντίστοιχες, αισιόδοξες εκτιμήσεις που δημοσιεύσαμε στο ιστολόγιό μας (http://religiousnet.blogspot.com/2010/12/blog-post_26.html), εκτιμήσεις που είχαν εκφρασθεί στο πλαίσιο της συνέντευξης (http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=4314 )που μας είχε παραχωρήσει στο ραδιόφωνο της Ιεράς Μητρόπολης Λάρισας (96,3 FM) ο Σύμβουλος του τομέα Θεολόγων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, Δρας Σταύρος Γιαγκάζογλου.

Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2011

Θρησκευτικά ανοικτών οριζόντων






Tην πρόταση για τον χαρακτήρα του μαθήματος παρουσίασε στην Λάρισα ο Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, Δρ. Στ. Γιαγκάζογλου - Προτείνεται να παραμείνει υποχρεωτικό το μάθημα στο νέο Λύκειο - «Δεν νοείται εγκύκλια παιδεία χωρίς Θρησκευτικά και Ιστορία»

«Χρειαζόμαστε μία θρησκευτική αγωγή με ανοικτούς ορίζοντες, ώστε να διαλέγεται με ζητήματα και προτεραιότητες που θέτει ο ραγδαία μεταβαλλόμενος σύγχρονος κόσμος και πολιτισμός», τόνισε ο Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, δρ. Θεολογίας, Σταύρος Γιαγκάζογλου μιλώντας χθές βράδυ σε εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν το 14ο Γυμνάσιο της πόλης μας και το Βιβλιοπωλείο «Παιδεία», στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Βραδιές Θεολογίας». Aναλυτικό φωτορεπορτάζ, στο Amen.gr: http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=4625

Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2011

Τα Θρησκευτικά στο Σύγχρονο Σχολείο


Επιμορφωτική - παιδαγωγική εσπερίδα με θέμα «Τα Θρησκευτικά στο Σύγχρονο Σχολείο» διοργανώνουν το 14ο Γυμνάσιο Λάρισας και το Βιβλιοπωλείο "Παιδεία" (οδ. Μεγ. Αλεξάνδρου 6, Λάρισα), τη Τετάρτη, 19 Ιανουαρίου 2011 και ώρα 8 μ.μ., στο πατάρι του βιβλιοπωλείου, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων "Βραδιές Θεολογίας".

Στη εκδήλωση, που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Β/θμιας και Α/θμιας εκπαίδευσης, εισηγητής θα είναι ο Σταύρος Γιαγκάζογλου (φωτ.), Δρ. Θεολογίας, Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Τον κ. Γιαγκάζογλου θα παρουσιάσει ο Νίκος Παύλου, Δρ. Θεολογίας, Διευθυντής του 14ου Γυμνασίου, ο οποίος, παράλληλα, θ’ αναφερθεί στο έργο που επιτελεί το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για την υποστήριξη του διδακτικού έργου των εκπαιδευτικών ενώ τις εργασίες της εσπερίδας θα συντονίσει ο Χάρης Ανδρεόπουλος, δημοσιογράφος και θεολόγος, Μ.Sc.

* Στους συμμετέχοντες θα δοθεί Βεβαίωση Παρακολούθησης και υποστηρικτικό υλικό για το μάθημα.

Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2011

"Ωρα για Παιδεία ελληνορθόδοξη"


Στην αναγκαιότητα επανευαγγελισμού του λαού και την ανάδειξη των ηθικών και πνευματικών αξιών της ελληνορθόδοξης παράδοσης για ένα καλύτερο αύριο στο τόπο μας, επικέντρωσε την ομιλία του ο καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, αρχιμ. π. Νικόδημος Σκρέττας, μιλώντας σε εκδήλωση που πραγματοποίησε η τοπική Ενωση Θεολόγων, χθες Σάββατο, το απόγευμα, στο παρεκκλήσι του αγίου Αντωνίου. Ενώ σε ειδική αναφορά για το θέμα του θρησκευτικού μαθήματος και ευρύτερα της εκπαίδευσης, υπογράμμισε ότι ο προσανατολισμός της Παιδείας στη χώρα μας θα πρέπει να είναι ελληνορθόδοξος. Βλ. φωτορεπορτάζ στη Πύλη Εκκλησιαστικών Ειδήσεων "Αmen": http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=4569

Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

Tα Θρησκευτικά στο Δημοτικό


Επιμορφωτική ημερίδα στην Ελασσόνα

Ο Σχολικός Σύμβουλος της 6ης Περιφέρειας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, κ. Νικόλαος Γκανάκος σε συνεργασία με το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελασσόνας, και την Ιερά Μητρόπολη Ελασσόνας, οργανώνουν επιμορφωτική ημερίδα για τους εκπαιδευτικούς του Μαθήματος των Θρησκευτικών της ΣΤ΄ τάξης που εργάζονται στις Σχολικές Μονάδες της 6ης εκπαιδευτικής Περιφέρειας της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Λάρισας. Αναλυτικά το πρόγραμμα των εισηγήσεων, στο Εκπαιδευτικό ιστολόγιο:http://eleftherianet.blogspot.com/2011/01/t_13.html

Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

Συνοδική Επιτροπή για το θέμα του θρησκευτικού μαθήματος


Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος κατά τη σημερινή της συνεδριαση (12/01/2011) όρισε Επιτροπή αποτελουμένη από τους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιο, Σιδηροκάστρου κ. Μακάριο, Μεσσηνίας ((και καθηγητή στο Τμήμα Θεολογίας του ΕΚΠΑ) κ. Χρυσόστομο, τον Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Αβύδου (και καθηγητή στο Τμήμα Ποιμαντικής του ΕΚΠΑ) κ. Κύριλλο και έναν εκπρόσωπο που θα ορίσει η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, προκειμένου να μελετήσει το θέμα του μαθήματος των Θρησκευτικών και να εκφράσει τις απόψεις της Εκκλησίας στην Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Αννα Διαμαντοπούλου.

Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011

Ο "ΚΑΙΡΟΣ" καταγγέλει τη ΠΕΘ για διγλωσσία και υποκρισία


O Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος "ΚΑΙΡΟΣ για την αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης" με ανακοίνωσή του κατηγορεί τη Πανελλήνια Ενωση Θεολόγων (ΠΕΘ), αφ' ενός μεν για "διγλωσσία" σχετικά με το θέμα του χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών, αφ' ετέρου δε για "υποκρισία" στο ζήτημα της μη συμμετοχής μελών της στην Επιτροπή για τη σύνταξη νέων προγραμμάτων σπουδών στην υποχρεωτική (Δημοτικό - Γυμνάσιο) εκπαίδευση, καθώς όπως υποστηρίζεται ουδείς εκ των μελών της ΠΕΘ που σήμερα διαμαρτύρονται υπέβαλλε αίτηση συμμετοχής, στο πλαίσιο ανοικτής πρόσκλησης που είχε απευθύνει δημόσια από τον Ιούνιο του 2010 το υπ. Παιδείας. Ολόκληρη η ανακοίνωση του "ΚΑΙΡΟΥ" στο Εκπαιδευτικό ιστολόγιο: http://eleftherianet.blogspot.com/2011/01/blog-post_9122.html

"Εξωφρενικές καταστάσεις οικογενειοκρατίας στα πανεπιστήμια", καταγγέλει η ίδια η υπ. Παιδείας!..


"Kραυγαλέες υποθέσεις λογοκλοπής" και "εξωφρενικές καταστάσεις οικογενειοκρατίας" σε πανεπιστήμια της χώρας, κατήγγειλε σήμερα από τη Θεσσαλονίκη, η υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Αννα Διαμαντοπούλου, τονίζοντας ότι παρήλθε η εποχή της ατιμωρησίας και καλώντας τη πανεπιστημιακή κοινότητα να συνεργασθεί με το υπουργείο στη κατεύθυνση της κάθαρσης των ανωτάτων ιδρυμάτων από παραβατικές συμπεριφορές που αμαυρώνουν την εικόνα τους . Υπάρχει τμήμα Πανεπιστημίου, ανέφερε η υπ. Παιδείας, όπου σε τρία χρόνια εκλέχθηκαν καθηγητές 14 άτομα συγγένειας πρώτου βαθμού....
* Η ομιλία της κ. Διαμαντοπούλου στο Εκπαιδευτικό ιστολόγιο: http://eleftherianet.blogspot.com/2011/01/t.html

Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011

Ομιλία του καθηγητή του ΑΠΘ, αρχιμ. π. Νικοδήμου Σκρέττα στη Λάρισα


Στο πλαίσιο εκδήλωσης της τοπικής Ενωσης Θεολόγων

To παράρτημα ν. Λάρισας της Πανελλήνιας Ενωσης Θεολόγων (ΠΕΘ) καλεί τα μέλη του θεολόγους καθηγητές Γυμνασίων, Λυκείων και ΕΠΑΛ της περιοχής, στον Εσπερινό που θα τελεσθεί το Σάββατο, 15 Ιανουαρίου 2011 και ώρα 5 το απόγευμα, στο παρεκκλήσιο του αγίου Αντωνίου της πόλη μας (στο πάρκο του Στρατιωτικού Νοσοκομείου).Μετά τον Εσπερινό θα ακολουθήσει ομιλία από τον επίκουρο καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης αρχιμ. π. Νικόδημο Σκρέττα (φωτ.), ο οποίος θα αναπτύξει το θέμα: «Ο ρωμαίικος διεθνισμός του Ρήγα και η οικουμενικότητα της ορθοδόξου λατρείας». Με την ευκαιρία αυτή θα κοπεί και η πρωτοχρονιάτικη βασιλόπιτα του παραρτήματος.

* Ο αρχιμ. Νικόδημος Σκρέττας γεννήθηκε το 1955 στο Λιτόχωρο Πιερίας. Κατά τα γυμνασιακά και μαθητικά χρόνια μαθήτευσε στην Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Σχολή, το κατ' εξοχήν κλασικό Γυμνάσιο της εποχής εκείνης. Πανεπιστημιακές σπουδές επεράτωσε στη Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης, μεταπτυχιακά στην ίδια Σχολή και στο Pontijicio Instituto Orientale. Συγγραφέας και ιεροκήρυκας της Ι. Μητροπόλεως Κατερίνης Κίτρους και Πλαταμώνα.

Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2011

Στη νέα δεκαετία με ή χωρίς θρησκεία;


Toυ Δρος Κωνσταντίνου Ζορμπά,
Κοινωνιολόγου - Θεολόγου - Πολιτικού Επιστήμονος *

"Το τελευταίο διάστημα γίναμε μάρτυρες μιας σειράς συνεχών και ποικίλων προβληματισμών γύρω από τις σχέσεις Εκκλησίας-Κοινωνίας. Πολλοί ήταν εκείνοι που αντιδράσανε γύρω από το ύφος και το περιεχόμενο του κειμένου για την οικονομική κρίση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας την Ελλάδος «Προς το Λαό». Για πολλούς μάλιστα το κείμενο θεωρήθηκε ως «παρέμβαση της Εκκλησίας πολιτική και ως εκτροπή από την αποστολή της». Οι αντιδράσεις και από τις δύο πλευρές ποικίλες: από την δήθεν παρέμβαση της Εκκλησίας στην Πολιτική και από την άλλη η αντίδραση των πολιτικών για την παρέμβαση αυτή! Έχουμε την εντύπωση ότι τελικά, παρά την οποιαδήποτε αποδοχή ή μη των λεχθέντων του παραπάνω κειμένου, όσο και το πλήθος των Εγκυκλίων των Μητροπολιτών της Εκκλησίας της Ελλάδος, δεν απαντούν σε ένα ουσιαστικό ερώτημα. Ότι δηλαδή, ούτε οι μεν ούτε οι δε, λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους την ίδια τη Θρησκεία. Διότι η μεν Πολιτική δεν αποδέχεται ότι η Θρησκεία μπορεί να παίξει ένα σοβαρό ρόλο στην κοινωνική ζωή ενός τόπου, αλλά και η Εκκλησία επιμόνως αγωνιά για κάτι που γνωρίζει καλά: ότι δεν πολιτικολογεί στην ζωή αυτή αλλά η ζωή πολιτεύεται! (...).

* H συνέχεια του εξαιρετικού άρθρου από τον εξειδικευμένο στις σχέσεις Εκκλησίας - πολιτείας επιστήμονα, φίλο Κώστα Ζορμπά, στο "Amen.gr": http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=4402

Κογκούλης κατά Ρεπούση


O καθηγητής κ. Ιωαν. Κογκούλης (Tμήμα Θεολογίας ΑΠΘ) με επιστολή του στο "ΒΗΜΑ" απαντά σε άρθρο της καθηγήτριας κ. Μαρ. Ρεπούση (Παιδαγωγικό Τμήμα δασκάλων ΑΠΘ). Με το άρθρο εκείνο ασκείτο εκ μέρους της κ. Ρεπούση κριτική στη ενέργεια της Εκκλησίας της Ελλάδος να εκδώσει το έντυπο "Προς το Λαό" προκειμένου να εκφράσει άποψη για την οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα μας. Την ενέργεια αυτή της Εκκλησίας η κ. Ρεπούση θεώρησε ως "πολιτική παρέμβαση" και τη χαρακτήρισε ως "εκτροπή από την αποστολή της Εκκλησίας" (http://www.tovima.gr/default.asp?pid=46&ct=114&artId=325581&dt=24/12/2010#ixzz192HcjQFD) .

* Ο αντίλογος από τον κ. Κογκούλη, στο Εκπαιδευτικό Ιστολόγιο:http://eleftherianet.blogspot.com/2011/01/o.html

Mα κάρτα που δεν ήταν "κάρτα"...

Στο τελευταίο τεύχος (τ. 74/2010, σελ. 29) του καλού περιοδικού "ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ" (έκδοση του ομωνύμου Πανελληνίου Συνδέσμου για την Ελληνορθόδοξη Παράδοση), διαβάσαμε την ακόλουθη, ενδιαφέρουσα διαπίστωση περί του νέου τύπου ταυτότητας που εξέδωσε το υπ. Δημοσίας Τάξεως για τους αστυνομικούς.

Γράφει, λοιπόν, το καλό περιοδικό ότι ".... εξ όσων ερευνήσαμε, η τωρινή (νέα) ταυτότητα των αστυνομικών, που άρχισε να δίδεται στο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας από τις αρχές του 2010, δεν έχει ούτε μικροτσίπ, ούτε κάτι άλλο ηλεκτρονικό. Η σημερινή ταυτότητα των αστυνομικών - με υψηλές προδιαγραφές ασφαλείας, όπως αναφέρεται στη σχετική διαταγή για την έκδοσή της – δεν έχει σχέση με την «κάρτα του πολίτη», την οποία έχει εξαγγείλει και προωθεί η κυβέρνηση».

* Ουδεμία σχέση, λοιπόν, η νέα αστυνομική ταυτότητα με την (υπό σχεδιασμό και υπό διαβούλευση τελούσα) "Κάρτα του πολίτη", οπότε ευλόγως ανακύπτει η απορία: πρός τι η γνωστή άρνηση των δύο (2) αστυνομικών να την παραλάβουν, συνεπώς και προς τι οι διαμαρτυρίες ενίων σεβασμιωτάτων μητροπολιτών κατεναντίον του υπουργείου Δημοσίας Τάξεως και της Ελληνικής κυβερνήσεως; Υπάρχει κάποια εξήγησις δικαιολογούσα τον θύρυβον όστις εξαπελύθη υπό τινών κατά του νέου τύπου της αστυνομικής ταυτότητος; 'Η μήπως έχει κάνει λάθος το καλό περιοδικό;

Σάββατο 1 Ιανουαρίου 2011

"Καιρός για περισσότερη θεολογική σοβαρότητα"


Ενα ενδιαφέρον άρθρο στο "Amen.gr" του κ. Γεωργίου Στριλιγκά, Σχολικού Συμβούλου Θεολόγων Κρήτης και Προέδρου του Παγκρητίου Συνδέσμου Θεολόγων, περί της δημόσιας αντιπαράθεσης για το μάθημα των Θρησκευτικών. Ο κ. Στριλιγκάς είναι εδώ και χρόνια από τους πλέον δραστήριους Σχολικούς Συμβούλους ανά την Ελλάδα (μια απλή ανάγνωση των εκπαιδευτικών - παιδαγωγικών δραστηριοτήτων του στην ιστοσελίδα της ΔΔΕ Ηρακλείου αρκεί προκειμένου να πείσει για του λόγου τ' αληθές), ηγείται δε ενός θεολογικού Συνδέσμου τα μάλα αναγνωστικού. Ας διαβάσουμε με προσοχή τις επισημάνσεις του και ας προβληματισμούμε για τα συμβαίνοντα στο κλάδο: http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=4382

Κατάργηση ή ομολογία στο πλαίσιο της μετανεωτερικής νεοελληνικής αφασίας


Του Κώστα Νούση,
Φιλολόγου - θεολόγου ΑΠΘ

"Πέρασαν ανεπιστρεπτί οι εποχές που με τη δαμόκλειο σπάθη οι εκπαιδευτικοί συνόδευαν τη μαθητιώσα νεολαία στο υποχρεωτικό κατηχητικό σχολείο και στον κυριακάτικο εκκλησιασμό. Και καλύτερα… Διότι χάρη στη διεστραμμένη αυτή ολοκληρωτικού χαρακτήρα προβολή και εφαρμογή του χριστιανισμού – χώρου κατεξοχήν χαράς και ελευθερίας – φτάσαμε στο ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα: στην παραγωγή στρατιάς αθέων, βλασφήμων και αντιχρίστων Ελλήνων ή, τουλάχιστον, απεχθανομένων την Εκκλησία. Από αυτούς προέρχονται και οι ομόφρονες εκπαιδευτικοί θεολόγοι. Και δημιουργήθηκε ένας τεράστιος φαύλος κύκλος χριστιανικού αποχρωματισμού της χώρας μας με αρνητική αύξουσα εξελικτική διαδρομή. Δυό λύσεις μένουν.....".

...Η συνέχεια στο Εκπαιδευτικό Ιστολόγιο: http://eleftherianet.blogspot.com/2011/01/blog-post.html